اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس‌جمهور خبر داد

اختصاص 20 هزار میلیارد ریال برای طرح‌های ماندگار آذربایجان‌شرقی

دستیار ویژه رئیس‌جمهور گفت: برای طرح‌های ماندگار آذربایجان‌شرقی 5 هزار میلیارد ریال جذب شده و 20 هزار میلیارد ریال هم اختصاص یافته که بخشی از آن تخصیص داده شده و بخشی نیز در حال طی مراحل تخصیص است.

اختصاص 20 هزار میلیارد ریال برای طرح‌های ماندگار آذربایجان‌شرقی

علی‌اکبر محرابیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: 60 درصد طرح‌های ماندگار آذربایجان‌شرقی یا به اتمام رسیده‌اند یا اهداف تعیین شده در مهر ماندگار برای آنها محقق شده است.

وی افزود: 40 درصد باقی مانده نیز بین 70 تا 90 درصد پیشرفت داشته‌اند که باید براساس تعهدات دستگاه‌های اجراکننده به بهره‌برداری برسند.

محرابیان شرایط آذربایجان‌شرقی را به دلیل تعداد طرح‌ها و وقوع زلزله در این استان متفاوت با سایر استان‌ها دانست و گفت: با توجه به افزایش طرح‌ها به نسبت برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده و همچنین وقوع حادثه زلزله که توان‌ها را معطوف به بازسازی در این مناطق کرد با سایر استان‌ها متفاوت بود.

محرابیان اعتبارات پیش‌بینی شده برای استان را در سطح کشور بیشترین اعتبار عنوان کرد و گفت: برای طرح‌های ماندگار آذربایجان‌شرقی 5 هزار میلیارد ریال جذب شده و 20 هزار میلیارد ریال هم اختصاص یافته که بخشی از آن تخصیص داده شده و بخشی نیز در حال طی مراحل تخصیص است.

رئیس ستاد طرح‌های مهر ماندگار کشور استفاده از اوراق مشارکت در تامین اعتبار طرح‌های ماندگار را موفق ارزیابی کرد و گفت: این تجربه در هشت استان عملی شده که باید در آذربایجان‌شرقی هم محقق شود.

 از 900 طرح مهر ماندگار در کشور 60 طرح عمرانی از جمله 15 طرح راه و شهرسازی، 24 پروژه آبرسانی و منابع آبی و 10 طرح صنعتی و تولیدی در آذربایجان‌شرقی تعریف شده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور از افتتاح همزمان چند طرح مهر ماندگار در استان آذربایجان شرقی با حضور دکتر احمدی‌نژاد خبر داد.

انتهای پیام/60002/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول