اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل فدراسیون جهانی هاپکیدو:

المپیکی شدن هاپکیدو هدف فدراسیون جهانی است

دبیرکل فدراسیون جهانی هاپکیدو از معرفی اعضای جدید هیئت رئیسه هاپکیدو آسیا در رشت خبر داد و گفت: المپیکی شدن هاپکیدو هدف فدراسیون جهانی است.

المپیکی شدن هاپکیدو هدف فدراسیون جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا هاشم‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دومین مجمع فدراسیون آسیایی هاپکیدو در 31 فروردین جاری در این شهر خبر داد.

وی اظهار کرد: اعضای جدید هیئت رئیسه هاپکیدو آسیا در این روز در رشت انتخاب می‌شوند و علاوه بر آن تقویم ورزشی آسیایی این رشته در سال 2013 نوشته می‌شود.

دبیرکل فدراسیون جهانی هاپکیدو، سیاست کلی کنفدراسیون جهانی هاپکیدو را تشکیل فدراسیون‌‌های قاره‌ای ذکر کرد و افزود: هدف اصلی وصل شدن به ورزش‌های المپیکی است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا این رشته ورزشی که از قدیمی‌ترین رشته‌های رزمی است را المپیکی کنیم تا در بازی‌های جهانی دارای اعتبار خاصی شویم.

هاشم‌پور با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات آسیایی هاپکیدو در سالن شش هزار نفره شهدای رشت، گفت: این رقابت‌‌ها با حضور 9 کشور ایران، کره‌جنوبی، افغانستان، نپال، مالزی، هندوستان، امارات، ژاپن و بحرین برگزار می‌شود.

به گفته وی، نخستین دوره رقابت‌های هاپکیدو قهرمانی آسیا از 30 فروردین جاری در سالن شش هزار نفره شهدای رشت با حضور تیم‌های ‌مذکور برگزار می‌شود.

این مسئول، از حضور استاد «کیم» رئیس کنفدراسیون جهانی هاپکیدو از کره جنوبی و مسترجانگ مسئول کمیته داوران کنفدراسیون جهانی هاپکیدو در این دوره از رقابت‌ها خبر داد.

وی اذعان کرد: ایران در رشته رزمی هاپکیدو یکی از قطب‌های برتر جهان است و ورزشکاران این رشته در رقابت‌های جهانی عنوان‌های مختلف را کسب کردند.

هاشم‌پور با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی هاپکیدو کشور در 29 فروردین جاری، یادآور شد: در این مسابقات 17 استان کشور شرکت دارند.

وی هاپکیدو را ورزشی همگانی و قهرمانی دانست که بیش از 60 کشور در آن فعالیت دارند.

انتهای پیام/84002/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول