اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار دادستان انقلاب قزوین به سوء‌استفاده‌کنندگان از بیت‌المال

دادستان استان قزوین گفت: با مسئولانی که از امکانات دولتی و بودجه عمومی در جشن‌ انتخاباتی استفاده کنند بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی می‌شود.

هشدار دادستان انقلاب قزوین به سوء‌استفاده‌کنندگان از بیت‌المال

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در پی برگزاری جشن موسوم به تقدیر از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور که امروز در استادیوم یک‌صد هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد، مسئولان استان قزوین و همچنین مردم این استان نظرات خود را با گفت‌و‌گو با این خبرگزاری در میان گذاشتند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی دادستان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین می‌گوید: با توجه به اینکه امسال را رهبر معظم انقلاب سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نامگذاری کرده‌اند، برگزاری چنین مراسمی با هزینه‌های گزاف به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

در کنار سخنان دادستان استان قزوین، برخی دیگر از مسئولان استانی نیز به نحوه برگزاری این جشن انتقاد داشتند.

اما برخی مسئولان استانی بدون توجه به این مسائل کماکان درصدند تا امکانات دولتی را به منظور برگزاری مراسم یاد شده به کار گیرند.

طی ساعات گذشته تماس‌هایی با خبرگزاری فارس استان گرفته شده که از اعزام برخی نفرات به تهران اعزام به تهران طی امروز، برای شرکت‌ در جشن امروز صبح ساعت 7:30 از مقابل هلال احمر استان همچنین اعزام تعدادی از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور قزوین به صورت برنامه‌ریزی شده است.

پیش از این مدیرکل هلال احمر استان قزوین در این خصوص به خبرنگار فارس گفته بود: متولی اصلی برگزاری این جشن سازمان گردشگری است که از نیروهای 20 ارگانی که در ایام نوروز در حوزه گردشگری و مسافران نوروزی فعالیت کرده‌اند تجلیل می‌کند.

حسین درویشی افزود: سازمان جمعیت هلال احمر، پلیس، اورژانس و شهرداری‌ها از جمله دستگاه‌هایی بودند که در ایام نوروز به مسافران نوروز خدمات ارائه کردند.

در آبیک نیز محسن شالی رئیس اداره حمل و نقل پایانه‌های شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار می‌کند: بنده به همراه مسئولان حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین در همایش حضور خواهم داشت.

وی می‌افزاید: اگر در همایش، معرفی کاندیدای انتخاباتی هم باشد اشکالی ندارد چراکه دولت در عرصه‌های بین‌المللی بسیار مطلوب عمل کرده است.

در پی این اظهار نظرها و همچنین موضع‌گیری دیگر مسئولان استان قزوین که در قالب خبرهایی بیان شده بود، نامه دادستان استان قزوین به مدیر کل پایانه‌های استان قزوین نیز به پیوست می‌آید تا گردانندگان این مراسم نگویند که نمی‌دانستیم.

 

در این نامه خطاب به مدیرکل پایانه‌های استان قزوین آمده است: با عنایت بر اینکه سوء استفاده از امکانات دولتی و بودجه عمومی در اغراض انتخاباتی از مصادیق بارز جرایم و تخلفات انتخاباتی است، نظر به گزارش‌های واصله، بدین وسیله تأکید می‌گردد در همایش‌هایی که با اغراض انتخاباتی کاندیداهای احتمالی برگزار می‌گردد، به هیچ عنوان از امکانات دولتی و بودجه عمومی استفاده نشود و لازم است از این موضوع اجتناب گردد.

دادستان قزوین در این نامه تأکید می‌کند: بدیهی است در صورت وصول گزارش و احراز موارد مذکور، مسئولان مربوطه، مباشران و معاونان در ارتکاب جرم می‌بایست پاسخگو بوده و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

نیارکی خاطرنشان می‌کند: نسبت به آنان اعمال قانون صورت پذیرفته و مطابق مقررات بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی به عمل می‌آید.

انتهای پیام/2667/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول