اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

نبود ضمانت اجرایی برای گزارش‌های‌ سازمان بازرسی یک نقص است

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: نبود ضمانت اجرایی در گزارشات سازمان بازرسی یکی از نقایص محسوب می‌شود.

نبود ضمانت اجرایی برای گزارش‌های‌ سازمان بازرسی یک نقص است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی چهارشنبه شب در دیدار معاون و مدیران سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: حضرت علی(ع) در شهرهای دور و نزدیک بازرسانی گماشته بودند و این امر نشان می‌دهد این امر در صدر اسلام هم وجود داشته و عملکرد استانداران و فرمانداران زیر نظارت بوده است.

وی افزود: در کلام امیر مومنان(ع) بازرسان با عنوان «چشم» نام برده شده‌اند و همین امر حاکی از اهمیت بازرسی و جایگاه والای بازرسان در حکومت‌داری است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بازرسی و نظارت از جمله مسائل اسلامی هستند خاطرنشان کرد: سابقه تاریخی بازرسی در اسلام کاملا روشن است و من هم در یکی از کتاب‌هایم شرحی بر این موضوع نوشته‌ام.

وی ادامه داد: ضروری است بازرسان از تقوا و سلامت روحی کاملی برخوردار باشند و راستگویی آنها محرز شود زیرا سرنوشت نهادها و سازمان‌ها به گزارش آنها بستگی دارد و این اشخاص نباید از چیزی غیر از حقیقت تاثیر بپذیرند.

آیت‌الله سبحانی بر ضرورت انتخاب بازرسانی با ایمان تاکید و ابراز کرد: تقوای بازرسان باید در حدی باشد که هرگونه رشوه را به مثابه آتش دوزخ بپندارند و از دریافت آن خودداری کنند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم بیان داشت: در امر گزینش بازرسان نیز باید همه جوانب در نظر گرفته شود تا ایمان و صلابت آنها کاملا روشن گردد.

وی خاطرنشان کرد: نبود ضمانت اجرایی در گزارشات سازمان بازرسی یکی از نقایص محسوب می‌شود زیرا زحمت زیادی برای تهیه آنها کشیده می‌شود اما ضمانتی ندارند که اجرایی شوند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به حضور خود در زمان نگارش قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: ضمانت اجرایی از جمله مباحثی بود که همواره مد نظر ما قرار داشت و اگر گزارشات سازمان بازرسی کل کشور بدون ضمانت اجرایی باشند نتیجه چندانی نخواهند داشت.

انتهای پیام/78004/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول