اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

517 وسایل توزین و سنجش در همدان بازرسی شد

کارشناس اداره کل استاندارد همدان گفت: در سال 91 تعداد 517 مورد وسایل توزین و سنجش سبک مشمول استاندارد اجباری در سطح استان مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت.

517 وسایل توزین و سنجش در همدان بازرسی شد

حسین ایزدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: اداره کل استاندارد همدان در راستای صیانت از حقوق شهروندان که به هر نحوی در داد و ستد عمومی شرکت دارند و به منظور حصول اطمینان از صحت و دقت وسایل سنجش در داد و ستد عمومی و همچنین در راستای اجرای قانون اوزان و مقیاس‌ها در دوره‌های زمانی مشخص اقدام به آزمون وسایل سنجش می‌کند.

وی با بیان اینکه وسایل سنجش به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می‌شود، افزود: وسایل سنجش سبک شامل ترازوها و وزنه‌هایی است که توسط اصناف به کار برده می‌شود که در این خصوص از طریق آزمایشگاه‌های همکار تأیید صلاحیت شده توسط اداره کل استاندارد وسایل سنجش موجود در مراکز عرضه و فروش به صورت منظم و مرتب مورد آزمون قرار می‌گیرند و در صورت تایید برچسب‌گذاری می‌شوند.

کارشناس اداره کل استاندارد همدان با تأکید بر اینکه استانداردسازی وسایل سنجش، برای افزایش اعتماد مردم است، افزود: از بین این 517 مورد وسایل توزین و سنجش سبک مورد بازرسی تعداد 488 وسیله سنجش پس از بررسی مورد تأیید قرار گرفت و نسبت به الصاق برچسب استاندارد بر روی آنها اقدام شد.

وی اظهار داشت: همچنین تعداد 29 وسیله سنجش به دلیل وجود نقص در عملکرد صورتجلسه شده و ضمن جلوگیری از به کارگیری آنها، واحد صنفی مربوطه موظف به اصلاح و رفع نواقص شد.

ایزدی ادامه داد: در حرکت مؤثر طرح استانداردسازی وسایل سنجش بازرسان اداره کل استاندارد استان همدان با مراجعه مستقیم به محل‌های داد و ستد عمومی ضمن کنترل و بازرسی و انجام آزمون وسایل سنجش از جمله ترازو و باسکول با نصب برچسب‌های مخصوص استاندارد، صحت عملکرد وسایل سنجش را مورد تأیید قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: برخی مواقع استفاده از این وسیله سنجش با گذشت زمان دچار نواقصی می‌شود که به همین منظور این دستگاه‌ها مورد بازبینی و بازدید و آزمون کالیبراسیون قرار می‌گیرد تا خطا و صحت دستگاه در این آزمون مشخص شود.

این کارشناس استاندارد در پایان تأکید کرد: در صورتی که شهروندان وسیله سنجش به ویژه ترازوهای دیجیتال فاقد برچسب آزمون را مشاهده کنند و نسبت به صحت وسیله سنجش تردید داشته باشند اداره کل استاندارد استان همدان آماده دریافت شکایات مردمی در خصوص کم‌فروشی ترازوهای غیر استاندارد از طریق سامانه 1517 است.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول