اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتطامی کرج خبر داد

تعارف آب میوه مسموم، شگردی برای سرقت

فرمانده انتظامی کرج گفت: زنی که با دادن آبمیوه مسموم به رانندگان آن‌ها را بیهوش کرده و اقدام به سرقت اموال آن‌ها می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

تعارف آب میوه مسموم، شگردی برای سرقت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، عبدالرضا خیرخواهان اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری 39 گلشهر مبنی بر سرقت مدارک و اموال وی از خودرویش، بلافاصله ماموران کلانتری پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در ادامه گفت: در تحقیقات تکمیلی از شاکی مشخص شد که نامبرده در ساعت 22 شب گذشته در حال تردد در خیابان بوده که زنی با قرار گرفتن در مسیر خودرو از وی می‌خواهد تا او را به صورت دربستی به آدرس مورد نظرش ببرد.

خیرخواهان در ادامه اظهارات شاکی افزود: با سوار کردن زن به خودرو طولی نمی‌کشد که مسافر از وی می‌خواهد برای خرید آبمیوه توقف کند بنابراین نامبرده پس از خریدن چند عدد آبمیوه با پافشاری و اصرار از راننده می‌خواهد تا یکی از آبمیوه‌ها را بخورد که پس از نوشیدن آبمیوه، راننده بیهوش می‌شود و در نتیجه خودرو با جدول برخورد کرده و آن زن با سوءاستفاده از فرصت به دست آمده اموال راننده را از قبیل کلیه مدارک و وسایل جانبی خودرو و 4 میلیون پول نقد وی را به سرقت می‌برد.

خیرخواهان گفت: در این رابطه تیم‌های ویژه پلیس تشکیل و با انجام تحقیقات نامحسوس و انجام کارهای اطلاعاتی در نهایت سارق به نام «زیبا-خ» شناسایی، دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های ماموران به سرقت اموال شاکی اعتراف کرده و درباره چگونگی سرقت اذعان داشت که در ساعت‌های پایانی شب با سوار شدن به خودروهای مدل بالا در طول مسیر با برنامه‌ریزی‌های قبلی به بهانه خرید آبمیوه از خودرو پیاده شده و سپس با وانمود کردن این موضوع که آبمیوه تازه می‌باشد، آبمیوه حاوی مواد سمی را به راننده تعارف و با پافشاری، رانندگان را مجبور به نوشیدن آن می‌کرده و پس از بیهوش شدن مالباختگان، اموال آن‌ها را به سرقت می‌برده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج در هشدار به رانندگان توصیه کرد: رانندگان خودروهای سواری از سوار کردن افراد مشکوک به ویژه در نیمه‌های شب خودداری کرده و در انتقال مسافران خصوصاً شب‌ها به درخواست آن‌ها از مسیر اصلی خارج نشوند و از پذیرفتن هرگونه نوشیدنی و مواد غذایی در طول مسیر از مسافران خودداری کنند.

وی در ادامه گفت: افراد سارق به صورت گروهی یا فردی با اغفال راننده در یک مسیر و در فواصل اندک قرار گرفته و به عنوان مسافر سوار می‌شوند و با همکاری یکدیگر و یا به تنهایی مبادرت به سرقت اتومبیل یا اخاذی می‌کنند.

خیرخواهان اظهار داشت: سارق ممکن است کنار جاده خوابیده و وانمود کند که تصادف کرده یا اینکه به ظاهر فرد بیماری است و با این ترفند مبادرت به سرقت اتومبیل و یا اموال شما کند.

انتهای پیام/2302/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول