اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد

دستگیری کلاهبردار مأمورنما در کرج

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری کلاهبردار مأمورنما در کلانشهر کرج خبر داد.

دستگیری کلاهبردار مأمورنما در کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمدعلی گودرزی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این فرد که تحت عنوان مأمور از مردم کلاهبرداری می‌کرد توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

وی در تشریح جزییات این خبر ادامه داد: در فروردین‌ماه جاری پرونده‌ای از سوی مقامات قضایی به پلیس آگاهی این استان مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان مأمور انتظامی ارسال شد.

فرمانده انتظامی استان البرز تأکید کرد: زن جوانی با مراجعه به پلیس اذعان داشت که طی تماس تلفنی فرد ناشناس و معرفی خود به عنوان پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این کلاهبرداری انجام شده است.

وی ادامه داد: در این راستا این فرد با تماس تلفنی با منزل شاکی و معرفی خود به عنوان پلیس امنیت عمومی خواستار در اختیار گرفتن سه روز منزل این فرد برای انجام اقدامات پلیسی شد.

گودرزی افزود: متهم در این تماس اعلام می‌کند که در ازای هر روز در اختیار گذاشتن منزل مبلغ 20 میلیون ریال پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شاکی در ادامه اذعان داشت که در پاسخ این فرد گفته شد چون ما قصد رفتن به مسافرت را داریم احتیاجی به پرداخت وجه نیست و منزل در اختیار شما خواهد بود، اما فرد تماس گیرنده اصرار داشت که برابر دستورالعمل باید این وجه به حساب شما واریز شود و چون تعطیلات نوروزی است و بانک‌ها تعطیل هستند وجه از طریق عابر بانک پرداخت می‌شود.

گودرزی گفت: در نهایت این فرد به نزدیک‌ترین عابر بانک مراجعه کرده و برابر راهنمایی‌های فرد تماس گیرنده اقدام به عملیات بانکی می‌کند و در پایان این فرد اظهار می‌کند که مبلغ 20 میلیون ریال پس از 24 ساعت واریز خواهد شد.

فرمانده انتظامی کرج اظهار داشت: فردای آن روز هنگامی که این خانم برای چک کردن حسابش به بانک مراجعه می‌کند متوجه می‌شود که مبلغ 400 میلیون ریال از حسابش برداشت شده است.

گودرزی عنوان کرد: با اظهارات مالباخته عملیات پلیس آغاز شد و در کمترین زمان ممکن صاحب شماره حساب شناسایی و به پلیس آگاهی احضار شد.

وی افزود: با احضار این فرد مشخص شد که او چندی پیش تمام مدارکش در داخل خودروی شخصی خودش به سرقت رفته و اکنون در هیچ بانکی حساب ندارد.

رئیس پلیس البرز خاطرنشان کرد: با محرز شدن اظهارات صاحب حساب، پلیس با انجام تحقیقات گسترده خود فردی که با مدارک هویتی سرقتی اقدام به افتتاح حساب کرده بود را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کرد.

وی گفت: فرد دستگیر شده به نام محسن در بازجویی‌ها اعتراف کرد که مدارک سرقتی را توسط افرادی به نام‌های حسن، کامیار و مراد به‌دست آورده است و این افراد اکنون به جرم جعل و کلاهبرداری در زندان هستند.

گودرزی افزود: متهم در اعترافاتش اظهار کرد که پس از افتتاح حساب به نام مدارک سرقتی در سه بانک مختلف برای عملی کردن نقشه خود، مالک منزل را قانع کردم که به پای دستگاه خود پرداز برود و توانستم مبلغ 400 میلیون ریال را از حسابش برداشت و به حساب خود واریز کنم.

وی ادامه داد: در این راستا از منزل متهم مبلغ، 390 میلیون ریال وجه نقد و دو عدد ربع سکه بهار آزادی کشف شد.

گفتنی است، متهم دستگیر شده با قرار وثیقه سه میلیارد ریالی روانه زندان شد.

انتهای پیام/2302/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول