اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نظرات مردم قزوین درباره همایش 100 هزار نفری در «آزادی»

هدف مطرح کردن کاندیدای خاص است/سوژه خوبی برای بیگانگان فراهم می‌شود

مردم نظرات متفاوتی را در خصوص جشن دولت در 29 فروردین‌ ماه در ورزشگاه آزادی دارند که البته همه بر هدف اصلی این جشن که مطرح کردن کاندیدای خاص دولت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری است، اتفاق نظر دارند.

هدف مطرح کردن کاندیدای خاص است/سوژه خوبی برای بیگانگان فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، این روزها جشن انتخاباتی دولت به بهانه تقدیر از اعضای ستاد مسافران نوروزی، مسئله‌ای است که هر کسی را به واکاوی آن وا می‌دارد، به این ترتیب خبرگزاری فارس به عنوان نماینده اذهان عمومی در استان قزوین بر آن برآمده تا گزارش مردمی را در این زمینه که بیانگر دیدگاه‌های مختلف مردم است، جمع‌آوری و به سمع و نظر خوانندگان برساند.

مردم در خصوص برگزاری این جشن همگی بر هدف اصلی جشن انتخاباتی دولت که مطرح کردن شخصی خاص برای کاندیداتوری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری است، اتفاق نظر دارند.

برگزاری چنین جشن‌های بزرگی به بهانه‌های گوناگون آن هم در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری بوی تبلیغات انتخاباتی می‌دهد و اینکه دولت کاندیدای احتمالی خود را معرفی کند و این بهانه‌ای برای به کرسی نشاندن اهداف پشت پرده دولت است.

زهرا صبوری در این خصوص به خبرنگار فارس می‌گوید: در شرایطی که بخش عمده‌ای از جوانان مشکل ازدواج، اشتغال و تحصیل داشته و بعضی از دانشجویان برای تأمین غذا نیاز به وام تغذیه دارند، لزومی نیست که 50 میلیارد تومان برای جشن دولت هزینه شود.

این دانشجو ابراز می‌کند: هدف اصلی این جشن حضور شخصی خاص در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری است.

شاید در وضعیتی که دشمنان از راه‌های مختلف به دنبال آسیب رساندن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند برگزاری جشن انتخاباتی دولت علاوه بر اینکه مخارج سنگینی را به دنبال دارد، می‌تواند سوژه خوبی برای رسانه‌های ضد انقلاب باشد.

اصغر احمدی معتقد است که دولت با برگزاری این جشن شور انتخاباتی را به سمت کاندیدای خود در کشور کلید می‌زند و می‌افزاید: در صورتی که فردی خاص کاندید دولت باشد که البته قرائن نیز از این موضوع حکایت دارد، دولت با برگزاری این جشن بزرگ در ورزشگاه آزادی به صورت غیرقانونی فعالیت انتخاباتی را کلید زده است.

این جوان ادامه می‌دهد: دولت نهم و دهم در طول این مدت فعالیت‌های خوبی انجام داده، ولی در پایان کار خود، اشتباهات زیادی را کرده است که این جشن از اشتباهات بزرگ دولت به شمار می‌آید.

وی تأکید می‌کند: هرگونه استفاده از امکانات دولتی در راستای حمایت از کاندیداهای خاصی در انتخابات غیر قانونی است و از نظر شرعی نیز مشکل دارد.

سیما اکبری دیگر شهروند قزوینی مخالف با برگزاری جشن انتخاباتی دولت است و تصریح می‌کند: این جشن تنها با هدف سیاسی برگزار می‌شود و مسئولان و دلسوزان نظام باید جلوی این جشن را بگیرند.

وی اضافه می‌کند: دولت به جای صرف این هزینه‌های گزاف، پروژه‌های نیمه‌تمام را در سراسر کشور به پایان برساند و به خصوص در قزوین نیز مسئولان نباید به برگزاری و شرکت در این همایش تن دهند.

اکبری عنوان می‌کند: از کجا معلوم که اختلافات بودجه‌ای که دولت به مجلس فرستاده است، در این جشن هزینه نشود.

با توجه به اینکه بسیاری از پروژه‌های دولت در استان قزوین نیمه‌تمام مانده و این استان رتبه 28 بودجه کشور را دارا است، باید به جای صرف هزینه‌های گزاف برای چنین جشن‌هایی، این سرمایه‌ها برای رفع کاستی‌ها هزینه شود.

سبحان حسینی یکی از شهروندان قزوینی پیرامون این مسئله می‌گوید: اگر از جناح اصلاحات گزینه‌ای کاندید نشود، طرفدار دولت می‌تواند به جای اصلاح‌طلبان هیجان خاصی را به انتخابات بدهد ولی هزینه این مسئله سنگین است.

وی می‌افزاید: باید شور انتخاباتی همانند دوره‌های گذشته ایجاد شود؛ ولی برگزاری این جشن آن هم با هزینه دولت و استفاده از نیروهای دولتی مطلوب به نظر نمی‌آید.

صدیقه آیتی از مخالفان برگزاری این جشن بیان می‌کند: دولت با این کار از جایگاه خود سوء‌ استفاده کرده است که باید جلوی این جشن گرفته شود و مسئولان استانی نیز بدانند که زیر ذره بین مردم هستند.

با این اوصاف، قرار است جشن انتخاباتی دولت 29 فروردین‌ ماه جاری در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی به بهانه تجلیل از اعضای ستاد تسهیلات کشور برگزار شود و دولت بر یک پاشنه ایستاده که این مراسم را به نحو مطلوبی برپا کند.

اما همگی بر این باور هستند که برگزاری این جشن در شرایط و تنگناهای کنونی سودی برای مردم نداشته و تنها اهداف دولت را دنبال می‌کند.

گفتنی است طبق تماس دانشجویان دانشگاه پیام نور قزوین با خبرگزاری فارس بناست علی رغم اتمام زودهنگام ترم تحصیلی به دلیل برگزاری انتخابات چند نفر از دانشجویان این دانشگاه به صورت هماهنگ و برنامه‌ریزی شده تحت عنوان داوطلبان هلال احمر در این همایش شرکت کنند.

انتهای پیام/77003/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول