اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نگرانی از افزایش خشونت در پاکستان/ آمریکا قانون فروش سلاح به پاکستان را تصویب کرد

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، کابینه این کشور قانون فروش سلاح به پاکستان را به تصویب رسانده است.

نگرانی از افزایش خشونت در پاکستان/ آمریکا قانون فروش سلاح به پاکستان را تصویب کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که کابینه دولت اوباما مجوز فروش سلاح به پاکستان را به تصویب رسانده است.

شبکه خبری «دنیا نیوز» پاکستان با انتشار این خبر نوشت: براساس این گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا تاکنون نمی‌توانستند بدون اجازه دولت این کشور به پاکستان سلاح بفروشند و در حال حاضر نیز این کار باید با هماهنگی کامل دولت انجام شود.

طبق قانون جدید تصویب شده، شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا می‌توانند تا مبلغ 200 میلیون دلار سلاح به پاکستان بفروشند.

«تامسن نیدز» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در رابطه با امضای قرارداد فروش سلاح به پاکستان ابراز داشت: تصویب این قانون راهکاری برای بهبود روابط با پاکستان است.

وی افزود: بهبود روابط با پاکستان برای تأمین امنیت ملی آمریکا ضروری است بنابراین باید از راه‌های گوناگون از جمله فروش سلاح برای عادی‌سازی روابط با این کشور استفاده کرد.

این قانون در حالی تصویب شده است که دولتمردان پاکستان به شدت از افزایش استفاده از سلاح و همچنین افزایش خشونت و کشتار در کشورشان نگران هستند و در تازه‌ترین اقدام وزارت کشور پاکستان حمل و استفاده از سلاح در دوران برگزاری انتخابات پارلمانی را ممنوع اعلام کرد.

به باور کارشناسان، در حالی فروش سلاح به دولت پاکستان انجام می‌شود که بر کسی پوشیده نیست که سرازیر شدن سیل سلاح‌های آمریکایی به پاکستان به دولت و ارتش این کشور ختم نشده و به طور قطع و یقین این زیاده‌خواهی مالی آمریکایی‌ها دامن مردم پاکستان را خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد آمریکا برای برهم زدن آرامش و امنیت در منطقه دست به هرکاری خواهد زد و تلاش برای برقراری امنیت پایدار در کشورهای منطقه از جمله افغانستان و پاکستان چیزی بیشتر از یک شعار عوام‌فریبانه نیست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول