اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دبیرخانه دائمی قیام 15 خرداد ورامین:

گرامیداشت نیم قرن 15 خرداد در هیاهوی انتخابات خرداد گم نشود

دبیر دبیرخانه دائمی قیام 15 خرداد شهرستان ورامین گفت: نباید گذاشت گرامیداشت نیم قرن 15 خرداد در هیاهوی انتخابات خرداد گم شود.

گرامیداشت نیم قرن 15 خرداد در هیاهوی انتخابات خرداد گم نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، دبیرخانه دائمی قیام 15 خرداد شهرستان ورامین در محل بخشداری مرکزی این شهرستان و در جهت برنامه‌ریزی‌های مناسب برای برگزاری با شکوه مراسم نیم قرن قیام 15 خرداد سال 42 مردم ورامین با حضور اعضاء تشکیل جلسه داد.

دبیر دبیرخانه دائمی قیام 15 خرداد شهرستان ورامین در این جلسه طی سخنانی 15 خرداد را یکی از عرصه‌های ایجاد حماسه سیاسی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: امسال ستاد ملی 15 خرداد کشور در سطح کلان کشوری شکل گرفته و ورامین نیز عضو این ستاد است و باید از این فرصت استفاده کنیم تا در سطح ملی به نهضت 15 خرداد پرداخته شود.

وی افزود: 15 خرداد هم یاد امام (ره) و شهدا را زنده می‌کند و هم می‌تواند در ایجاد شور و شعور انتخابات موثر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی تصریح کرد: امروز تب و تاب انتخابات، کشور را فراگرفته که حق هم همین است، همه دوستان به نوعی درگیر بحث انتخابات هستند اما نباید گذاشت گرامیداشت نیم قرن 15 خرداد در هیاهوی انتخابات گم شود و بنابراین اگر مصوبات را جدی نگیریم 15 خرداد در گیر و دار انتخابات گم می شود، ما پرچم‌دار خون شهدا هستیم و خواهیم بود و نباید بگذاریم امسال ضعیف‌تر از سال‌های گذشته به 15 خرداد پرداخته شود، درخواست ما این است دوستان کارهایی که از سال‌های قبل، به ‌عنوان مصوبه تصویب شده و جا افتاده را، امسال با قوت بیشتر انجام دهند تا نزد شهدای 15 خرداد سربلند باشیم.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: ریشه 15 خرداد مرجعیت است، مبداء 15 خرداد شهر قم است و ورامین، پیشوا و محمدآبادعرب‌ها افتخار دارند که لبیک‌گو و دنباله‌رو مرجعیت خود بودند و زمانی که خبر به مردم این منطقه رسید همه حرکت کردند، این تاریخ است که اگر به آن دقت نشود گرفتار مواردی می‌گردیم که ما را از هدف اصلی قیام 15 خرداد دور می‌کند.

*همایش ملی 15 خرداد طوری برگزار نشود که فرصت طلبان سوء استفاده کنند

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی بررسی قیام 15 خرداد در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد ستاد ویژه همایش را تشکیل دهد و تمام کارها به نحو مطلوب از صفر تا 100 را برنامه‌ریزی کند و یک زمانی که مناسب بود از اول تا نیمه خرداد برای برگزاری همایش انتخاب نموده و به ما اعلام کند، همایش سال گذشته قدری ضعیف بود و همین امر سوژه برای سوء استفاده فرصت طلبان و عده‌ای شد که بیرون گود نشسته‌اند و شعار می‌دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: یکی از توفیقات ما در سال‌های گذشته همین همایش بوده و اکنون هم هست، امسال هم با قوت اجرا شود و ستادی متشکل از مسئولان ورامین، جواد‌آباد و پیشوا تشکیل شود چرا که هر سه منطقه در قیام 15 خرداد نقش مهمی داشته‌اند.

*مسابقه ملی وبلاگ خرداد با مشارکت تمام مراکز علمی منطقه برگزار شود

حجت‌الاسلام محمودی سپس به مسابقه ملی وبلاگ خرداد اشاره کرد و گفت: برگزاری این مسابقه بر عهده دانشگاه علمی کاربردی و شهرداری ورامین هست و لازم است برای قوی‌تر برگزار شدن این مسابقه ستادی با مدیریت دانشگاه علمی کاربردی و متشکل از تمام مراکز علمی منطقه و نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود تا کارهای قوی‌تری انجام گردند.

این مسئول از مسئولان بیمارستان 15 خرداد خواست برنامه‌ای قوی و استانی برای گرامیداشت نیم قرن این قیام برگزار کنند و افزود: اینکه نام قیام 15 خرداد بر روی بیمارستان قرار دارد و مسئولیت سنگینی بر دوش مسئولان بیمارستان ایجاد کرده است.

*برای اجرای برنامه‌هایی با ستاد نماز جمعه تهران هماهنگی صورت گرفته است

حجت‌الاسلام محمودی ایجاد هماهنگی با ستاد نماز جمعه تهران را مورد اشاره قرار داد و افزود: با حجت‌الاسلام شیرمردی مسئول این ستاد برای برگزاری برنامه‌ای در ایام خرداد با موضوع قیام 15 خرداد ورامین هماهنگی هایی صورت پذیرفته است.

دبیر دبیرخانه دائمی قیام 15 خرداد شهرستان ورامین ضمن تقدیر از برگزاری جشنواره ادبی قیام 15 خرداد توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از مسئولین این اداره خواست با قوت و انگیزه بیشتری این مراسم را در سال جاری اجرا کنند.

این مسئول همچنین به تقارن روز 15 خرداد با شهادت امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد و افزود: این تقارن فرصت مناسبی است برای اینکه در مساجد و هیئت‌ها مذهبی که مجلس عزاداری امام هفتم برگزار می شود یادی از 15 خرداد و شهدای 15 خرداد که رهروان راه ائمه اطهار علیهم‌السلام بودند نیز شود.

سرمربی حلقه‌های تربیتی صالحین شهرستان ورامین با اشاره به نقش ارزنده سپاه و بسیج در گرامیداشت قیام 15 خرداد گفت:حلقه‌های صالحین فرصت بسیار خوبی برای اجرای کاری بنیادین و عقیدتی در میان جوانان است، به همین دلیل پیشنهاد من این است که یکی از موضوعات خرداد ماه حلقه‌های صالحین قیام 15 خرداد باشد،اصولا اصل بنا و نهاد پایگاه‌های بسیج ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و فرهنگ شهادت است.

حجت‌الاسلام محمودی سپس به نقش روستاها در گرامیداشت یاد و خاطره قیام 15 خرداد اشاره کرد و گفت: شوراهای فرهنگی روستا که ابتکار بخشداری مرکزی ورامین هم هست فرصت بسیار مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد ایجاد می نماید،لازم است در ایام خرداد این شوراها فعال‌تر گردند و مراسم فرهنگی برپا نمایند و یک مراسم محوری که در روستای جعفرآباد در منزل شهید خانی برگزار می‌شد نیز مانند هرسال جدی‌تر برگزار شود.

انتهای پیام/2462/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول