اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند برجسته بوشهری:

حوزه هنری مکان مناسبی برای هدایت افکار هنرمندان است

هنرمند برجسته بوشهری گفت: نهادهایی مانند حوزه هنری می‌تواند هدایت‌گر افکار او باشند تا با مشارکت در برنامه‌های هنری، به فرهنگ بومی و ملی خود کمک کند.

حوزه هنری مکان مناسبی برای هدایت افکار هنرمندان است

اسماعیل تنگسیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: ‌فرهنگ مانند زبان عامل ارتباط انسان‌ها با یکدیگر است.

وی افزود:‌ فرهنگ همچون یک پل گذشته را به حال می‌پیوندد، انسان به یاری هنر، ادبیات و تاریخ می‌تواند به گذشته‌های دور بنگرد و دستاوردهای فرهنگ و تمدن خود را بررسی کند و مورد سنجش قرار دهد.

این هنرمند ادامه داد: فرهنگ نیازهای انسان را با هدف تأمین و تداوم فرهنگی فراهم کرده و موجب خودآگاهی، تعلق گروهی و هویت فرهنگی می‌شود.

وی در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد:‌ فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت‌هایی هستند که اعضای یک جامعه از طریق آن خودشان را محقق می‌سازند، این فعالیت در اشکال ناب و خلاق آن، به آفرینش و خلق آثار فرهنگی منجر می‌شود کاری که هنرمندان، شعرا و پدیدآورندگان مکتوب‌های نوشتاری انجام می‌دهند.

تنگسیری در ارتباط با چگونگی مدیریت برنامه‌های فرهنگی تصریح کرد: در مدیریت فرهنگی، موضوع اصول حاکم بر فعالیت‌های فرهنگی، یعنی قواعد و معیارهایی که در فرآیند فعالیت‌های فرهنگی باید آنها را رعایت کرد که این نکته بسیار مهم است که این اصول با توجه به معیارهای فرهنگی هر کشور و ملتی می‌تواند مدنظر قرار گیرد، باید بگویم که هر کشوری نسبت به ارزش‌های فرهنگی و دینی تصمیم‌هایی ارائه و اجرا می‌کنند.

وی در خصوص سوالی مبنی بر اینکه کشورمان ایران چه تعریفی از هنر دارد اشاره کرد:‌ در ایران با توجه به قدمت تاریخی و مذهبی بسیار زیادی که دارد هنر اسلامی، که همانا تعبیر زیبا از هستی، زندگی و انسان و تصور اسلام نسبت به این موارد است را در برنامه فرهنگی خود قرار داده و با توجه به اینکه هنر اسلامی از اصل وحدت و انسجام ریشه می‌گیرد و با رشته‌هایی نظیر خط، موسیقی، نقاشی، معماری که با سیر و سلوک عرفانی عصر دین تالیف یافته برای هنرمندان قابل درک است و در مراسم و مناسک، نیایش و آیین‌ها به تدریج جای خود را باز کرده و یکی از راه‌های ارتباط میان فرهنگ‌های مختلف بشری توانسته گام‌های موفقی بردارد.

این بازیگر تئاتر و فیلم در ارتباط با شناخت زیبایی و هنر یادآور شد:‌ شناخت زیبایی و هنر موکول به شناخت انسان، به خصوص مسئله هنر، بیش از همیشه به نقش انسان و شناخت انسان وابسته است.

تنگسیری در خصوص سوالی مبنی بر اینکه هنرمند چگونه می‌تواند راه خود را پیدا کند به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص هنر اشاره کرد و گفت:‌ رهبر عزیزمان که حامی هنرمندان است فرمودند:‌ شما وقتی که هنری را در خود یافتید و آن را دنبال کردید و ریشه و چشمه هنر را در خودتان به جوشش در آوردید، باید کوشش کنید مایه هنری را غلیظ نمایید تا بتواند این اندیشه معصومی،در دنیای ناپاک افکار غلط و در روزگار سیاه ما، بالاخره جای خودش را در دنیا باز کند، را تقویت کرده و گسترش دهید.

وی اضافه کرد: باید این مایه هنر را به کار ببریم و غلیظ کنیم و شاعر و نویسنده و هرگونه هنرمند دیگری، در خدمت این تفکر مقدس قرار بگیرند و از هنر و مایه هنر و ابزار هنر، حداکثر استفاده را بکنند.

این هنرمند برجسته متذکر شد:‌ می‌خواهم این را بگویم که مسئولان ما دغدغه زیادی برای هنر و هنرمند دارند و اگر هنرمندی تازه توانست هنر خود را کشف کند نهادهایی مانند حوزه هنری می‌تواند هدایت‌گر افکار او باشند تا با مشارکت در برنامه‌های هنری، به فرهنگ بومی و ملی خود کمک کند.

انتهای پیام/66006/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول