اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تدفین شهدای گمنام در مازندران و انتظارات ادا نشده

به گفته مسئولان شهرستان بابل، رسانه ملی در مازندران انتظارات مردم و خانواده‌های شهدا در پوشش خبری و مستندسازی تشییع شهدای گمنام را برآورده نکرد و این مسئله سبب طرح گلایه‌هایی شد.

تدفین شهدای گمنام در مازندران و انتظارات ادا نشده

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور بیش از ده‌ها هزار نفری مردم بابل تشییع شده بود انعکاس چندانی در رسانه ملی نداشت که این امر سبب انتقاد شدید فرماندار و مسئولان شهرستان بابل شده است.

در تشییع پیکر پاک این دو شهید گمنام که با حضور 70 درصدی جوانان شهرستان بابل برگزار شده بود رسانه ملی برخلاف سایر مناسبت‌های مهم که اکیپ خبری از صدا و سیمای مازندران به شهرستان‌ها اعزام می‌کرد تنها به اعزام خبرنگار یکی از شهرهای همجوار برای پوشش خبری این مراسم اقدام کرده است.

 

فرماندار بابل در واکنش به اقدام رسانه ملی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: از رسانه ملی گله مندم چراکه حق شهدا را به خوبی ادا نکرده است.

محمد مهدوی افزود: عجیب است که رسانه ملی نسبت به شهرستان بابل این چنین نامهربانانه برخورد کرده است.

مهدوی با اشاره به اینکه همه مسئولان و مردم مدیون خون شهدا هستند، تصریح کرد: رسانه ملی درباره شهدای گمنام غفلت و کوتاهی کرده است.

 

رئیس دانشگاه آزاد بابل نیز به خبرنگار فارس گفت: از مدت‌ها قبل برای حضور رسانه ملی در تشییع پیکر شهدای گمنام در دانشگاه آزاد بابل هماهنگی شده بود و ما اطمینان داشتیم که رسانه‌ ملی حضور پررنگی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سیدحسین ابراهیمیان افزود: صداو سیمای شبکه تبرستان به ما قول داده بود علاوه بر تولید مستند، پوشش خبری مناسبی از مراسم تشییع شهدای گمنام در بابل خواهد داشت اما در بخش‌های خبری، این مراسم انعکاس چندانی نداشته است.

وی در پاسخ به این سئوال که به نظر شما چرا رسانه ملی در انعکاس این رویداد مهم کوتاهی کرده است، افزود: انتظار داریم پاسخگوی این سئوال مسئولان رسانه ملی مازندران باشند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد بابل نیز به خبرنگار فارس گفت: دانشگاه آزاد بابل 10 فروردین سال جاری با ارسال نامه‌ای به شماره 1125 به مدیرکل صداو سیمای مازندران درخواست کرده است با توجه به اینکه تشییع و تدفین دو شهید گمنام به میزبانی مازندران در دانشگاه آزاد واحد بابل برگزار می‌شود نسبت به اطلاع‌رسانی، ساخت و پخش تیزرهای مناسب در آن رسانه مساعدت ویژه شود.

عباس ولی‌پور‌افروزی افزود: پیرو این نامه، دانشگاه آزاد بابل در 18 فروردین سال جاری نیز با ارسال دعوت‌نامه‌ای به شماره 44613 به مدیرکل صدا وسیمای مرکز مازندران خواستار حضور پررنگ رسانه ملی در این مراسم معنوی شده است.

وی بیان داشت: با توجه به حساسیت و پیگیری‌های متعدد روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد بابل برای حضور پررنگ رسانه ملی در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام، کمرنگ بودن حضور رسانه ملی دلسردی بسیاری از خانواده شهدا، مسئولان و مردم این شهرستان را به همراه داشته است.

ولی پور تصریح کرد: با توجه به پیگیری زیادی که بعد از مراسم با برخی از مسئولان رسانه ملی به عمل آوردیم پاسخ قانع‌کننده‌ای از سوی مسئولان این رسانه دریافت نکردیم.

وی افزود: همه مسئولان و مردم بدهکار خون شهدا هستند و باید در قبال این کم‌توجهی‌ها پاسخگو باشند.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول