اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پیش‌بینی هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با فارس خبر داد

استقرار سامانه گرد و غبار از عصر امروز در خوزستان

مدیر اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان از استقرار سامانه غلیظ گرد و غبار از عصر امروز در استان خبر داد و گفت: ماندگاری این سامانه زیاد است.

استقرار سامانه گرد و غبار از عصر امروز در خوزستان

بهرام جنتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: سامانه گرد و غباری که از روز گذشته به دلیل وزش بادهای قابل ملاحظه در صحاری عراق و کویت تشکیل شده است به سمت مرز‌های ایران در حال حرکت است.

وی افزود: این سامانه بسیار غلیظ و با سرعت کم در حال حرکت است و به این دلیل ماندگاری قابل ملاحظه‌ای در استان خواهد داشت و از عصر امروز استان را متاثر از حضور خود خواهد کرد.

مدیر اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه گرد و غباری که در شهرهای خوزستان فعال می‌شود از صحاری جنوبی عراق تشکیل شده است.

وی با اشاره به زمان ورود این سامانه به مرزهای کشور خاطر نشان کرد: این سامانه تا ساعاتی دیگر به مرزهای خوزستان وارد می‌شود و در شرایط کنونی با فاصله 200 کیلومتری از مرزهای ایران در نقشه‌ی ماهواره‌ای نمایش داده می‌شود.

جنتی افزود: این سامانه به حدی غلیظ و حرکتی کند دارد که حرکتش به سوی ایران و استقرارش در خوزستان تا اواخر وقت فردا نیز محتمل است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه همه شهرهای استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: سامانه گرد و غبار مذکور در همه شهرهای استان فعالیت زیادی خواهد داشت و این سامانه را تندباد همراهی می‌کند.

مدیر اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی وضعیت هوای استان ابری تا نیمه ابری است و از عصر امروز با باد قابل ملاحظه و گرد و غبار شدید همراه خواهد بود.

انتهای پیام/72006/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول