اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هماهنگی امور اجرایی قزوین خبر داد

ساماندهی خودروهای رها شده در معابر‌ قزوین

سرپرست هماهنگی امور اجرایی قزوین گفت: ساماندهی خودروهای رها شده در سطح معابر عمومی طبق مصوبه شورای اسلامی شهر با جدیت بیشتری اجرایی می‌شود.

ساماندهی خودروهای رها شده در معابر‌ قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، محمد وفائی‌راد تصریح کرد: با اشاره به مصوبه شماره چهار مورخ 17 فروردین ماه 92 شورای اسلامی شهر در خصوص ساماندهی خودروهای رها شده، این مصوبه به استناد تبصره یک ماده 55 قانون شهرداری‌ها تهیه و پس از برگزاری جلسات کارشناسی با حضور حوزه‌های مؤثر به صورت لایحه به شورای اسلامی شهر تقدیم شد.

وی بیان کرد: خودروهای رها شده به خودروهایی اتلاق می‌شود که با دارا‌ بودن نشانه‌های بارز رها‌شدگی یا فرسودگی (به تشخیص کارشناسان شهرداری) نسبتا طولانی در معابر عمومی رها شده و ضمن ایجاد سد معبر، موجب بروز ناهنجاری در سیمای شهری شدند.

وفائی‌راد ابراز داشت: در راستای یکپارچه‌سازی اقدام شهرداری در خصوص جمع‌آوری و عودت خودروها‌ی رها شده، آیین‌نامه اجرایی آن نیز در لایحه پیشنهادی گنجانده شده بود که مورد تصویب شورای اسلامی قرار گرفت.

وی با تأکید بر این موضوع که جمع‌آوری خودروهای رها شده از سطح معابر با اخذ حکم لازم از مقام قضایی صورت می‌پذیرد، از تمامی مالکین این دسته از خودروها خواست تا با عوامل اجرایی شهرداری همکاری لازم را اعمال دارند، زیرا پس از جمع‌آوری خودرو و انتقال به پارکینگ، مالکان متخلف ملزم به طی روال اداری در نظر گرفته شده و پرداخت بهای خدمات تعیین شده هستند.

سرپرست هماهنگی امور اجرایی قزوین اظهار داشت: با توجه به بررسی شکایات مردمی در خصوص توقف خودروهای رها‌ شده در معابر عمومی از طریق دوایر اجرائیات، اداره هماهنگی اجرائیات شهرداری مرکز و  شورایاری‌ها به صورت تلفنی، حضوری یا مکاتبه‌ای امکان‌پذیر شده بهترین و ساده‌ترین راه انعکاس درخواست‌های مردمی، سامانه پاسخگوی‌ مردمی 137 است.

وی در پایان افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان فاوا، نرم‌افزار متمرکز مربوط تهیه شده و هزینه‌بهای خدمات مالکان متخلف بر اساس تعداد تخلف و سایر ضرایب مؤثر محاسبه و اخذ می‌شود.

انتهای‌پیام/77012/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول