اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان خبر داد

بهره‌برداری از 10 طرح هادی روستایی همزمان با سالروز افتتاح حساب 100 امام در کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان از بهره برداری از 10 طرح هادی روستایی هم‌زمان با سالروز افتتاح حساب 100 امام در استان خبر داد.

بهره‌برداری از 10 طرح هادی روستایی همزمان با سالروز افتتاح حساب 100 امام در کردستان

رضا قادری در حاشیه مراسم افتتاح طرح هادی روستای قوجاق شهرستان قروه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر هزار و 377 روستای استان بالای 20خانوار جمعیت دارد که مطالعه طرح هادی هزار و200 روستا در حال انجام است .

وی با اشاره به اتمام اجرای طرح هادی 449 روستای استان تا کنون تصریح کرد: در سفر مقام معظم رهبری اجرای 100 طرح هادی روستایی در استان به تصویب رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان افزود: در حال حاضر از این تعداد 50 طرح بهره برداری و بقیه طرح‌ها با متوسط پیشرفت فیزیکی 60درصد در حال اجراست که با تأمین اعتبار لازم تا پایان امسال 100 درصد تحقق می‌یابد.

این مسئول اعتبار مصوب اجرای این طرح‌ها را 300 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تا کنون 200 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های یاد شده هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان در ادامه با اشاره به وجود 110 هزار واحد مسکونی روستایی در استان گفت: عملیات اجرایی 40 هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده که سی و یک هزارمین واحد مسکونی مقاوم سازی شده استان هم در همین ایام به بهره‌برداری می رسد.

رییس بنیاد مسکن قروه هم در این مراسم گفت: برای اجرای طرح هادی روستای قوجاق با بهره‌مندی 114 خانوار، 3 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری هزینه شده است.

مسلم قادری در ادامه با اشاره به مطالعه طرح هادی 106 روستا شهرستان قروه اظهار داشت: تا کنون طرح هادی 29 روستا اجرایی شده است که هزینه اجرای طرح هادی 6 روستا از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری بوده است.

این مسئول افزود: طرح هادی 15 روستای دیگر نیز در دست اجراست که از این تعداد نیز چهار روستا از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به کردستان است.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم اجرای طرح هادی 3 روستای شهرستان در دست اجراست از واگذاری 6 هزار و 851 جلد سند اماکن روستایی خبر داد و تصریح کرد: تا کنون 30 هکتار از زمین‌های منابع طبیعی جهت تفکیک و واگذاری به متقاضیان واجد شرایط در روستاها تملک شده است.

قادری با اشاره به عقد قرارداد 7 هزار و 558 متقاضی روستایی جهت مقاوم سازی واحد مسکونی خود، گفت: تاکنون 6 هزار و 855 نفر موفق به اخذ پایان کار شده‌اند که با این آمار شهرستان قروه رتبه نخست مقاوم سازی مسکن در کردستان را داراست .

این مسئول به پرداخت 60 فقره تسهیلات 50 میلیون ریالی به متقاضیان بازسازی مسکن روستایی از محل اعتبارات سفر مقام رهبری اشاره کرد و افزود: از محل این سفر پر خیر و برکت 80 واحد مسکونی نیز با متوسط پیشرفت فیزیکی 80 درصد در حال احداث است.

رییس بنیاد مسکن قروه در پایان افزود: پرداخت 2هزار و 794 فقره تسهیلات تعمیراتی قرض الحسنه، 282فقره تسهیلات مسکن مهر در شهرهای دزج، دلبران و سریش آباد و پرداخت 315 فقره تسهیلات ودیعه مسکن ویژه مستاجران کم‌درآمد از دیگر اقدامات بنیاد مسکن قروه بوده است.

انتهای پیام/79009/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول