اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس شبکه بهداشت و درمان گچساران:

بالا رفتن قندخون علامت ابتدایی استرس است / برای کاهش استرس پیاده‌روی کنید

کارشناس سلامت روان و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: بالا رفتن میزان قندخون و پیدایش خون در ادرار، از جمله نشانه‌های ابتدایی استرس است.

بالا رفتن قندخون علامت ابتدایی استرس است / برای کاهش استرس پیاده‌روی کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، کارگاه آموزشی «مهارت مقابله با استرس» امروز و به همت شبکه بهداشت و درمان گچساران در محل سالن اجتماعات این شبکه و با حضور جمعی از بانوان گچساران برگزار شد.

کارشناس سلامت روان و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان گچساران در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: تحریکات روانی عامل مؤثری در بروز استرس است.

فریدون پیرایش تحریکات روانی را در شرایط فیزیکی مؤثر دانست و افزود: استرس، با ایجاد تأثیر بر فعالیت سیستم مرکزی، ترشح هورمون‌های اپی نفرین و نور اپی نفرین را افزایش داده و تخریب سریع گلیکوژن، پروتئین و چربی‌ها را به دنبال دارد.

وی ابراز داشت: گرایش به سیگار یا مصرف داروهای آرام‌بخش برای کاهش استرس، مانند خاموش کردن آتش با نفت است.

کاهش استرس با فراگیری مهارت های زندگی

این کارشناس سلامت روان و اعتیاد تصریح کرد: استفاده از مهارت‌های زندگی مانند مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری، مهارت کنترل خشم، مهارت تفکر خلاق، شناخت و ارزیابی مشکل و شوخ طبعی در زندگی راه‌های مناسبی برای کنترل استرس است.

پیرایش ادامه داد: انجام فعالیت‌های ورزشی به ویژه پیاده‌روی، تن آرامی، دوش آب سرد و گرم، تغذیه و خواب کافی، پرهیز از مصرف نیکوتین، الکل و مواد مخدر نیز در کاهش استرس نقش مؤثری دارد.

وی با بیان این‌که دنیای اطراف ما حاصل کلام، تصویر ذهنی و باور ما است، تصریح کرد: ذهن آرام، قادر به حل مشکلات فیزیکی مانند مقابله با بیماری سرطان نیز هست و برای دستیابی به آرامش ذهنی، باید مهارت‌های زندگی را فرا گرفته و به آن عمل کنیم.

به گزارش فارس، در کارگاه آموزش مهارت مقابله با استرس که در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد، بیش از صد نفر از کارمندان ادارات این شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام/82001/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول