اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی خبر داد

کلاهبرداری 800 میلیون ریالی به روش نیجریه‌ای در تبریز

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی از کلاهبرداری به روش نیجریه‌ای و برگشت800 میلیون ریال برداشت غیرمجاز انجام گرفته به حساب شاکی در کلان‌شهر تبریز خبر داد.

کلاهبرداری 800  میلیون ریالی به روش نیجریه‌ای در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس آذربایجان‌شرقی، محمد قاسملو  گفت: در اوایل امسال فردی با مراجعه به این پلیس، اعلام داشتند که از حساب بانکی‌اش نزد بانک ملت مبلغ 800 میلیون ریال به صورت اینترنتی برداشت شده است.

وی افزود: طی هماهنگی‌های به عمل آمده سریعا آخرین حساب بانکی که مبلغ شاکی واریز شده بود مسدود و در بررسی‌ها مشخص شد که متهم با نفوذ در رایانه شخصی شاکی و نصب نرم افزاری، مشخصات بانکی وی را بدست آورده و از طریق اینترنتی به حساب وی وارد و نسبت به افتتاح دو فقره حساب اینترنتی اقدام و مبلغ فوق را در 16 فقره از حساب اصلی شاکی به حساب اینترنتی که خودش ساخته انتقال و در نهایت به یک حساب دیگر به هویت معلوم منتقل شده است.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی بیان کرد: نحوه انتقال و افتتاح حساب اینترنتی از بانک مربوطه درخواست و مشخص می‌شود که متهم با استفاده از بستر وی پی ان یا آی پی خارجی اقدام کرده است.

وی گفت: طی تماس تلفنی با صاحب حساب موضوع از وی تحقیق که بیان داشتند بنده صراف بوده و از طریق دبی یک مورد خرید انجام گرفته شده که از آن طریق به حسابم ریخته شده و فرد واریز کننده حساب اهل نیجریه است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: نامبرده موضوع را از صرافی دبی بررسی و اعلام داشت که فرد نیجریه‌ای نیز اعلام می‌دارد که یک نفر اهل تایوان این مبلغ را به حسابم ریخته است.

قاسملو افزود: فرد نیجریه‌ای خودش راضی شد که این مبلغ را به حساب صرافی در دبی واریز که مبلغ واریزی بعد از هماهنگی با مقام قضایی به حساب شاکی بر می‌گردد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی گفت: تبعه‌های خارجی به خصوص کلاهبرداران نیجریه‌ای که در شگرد کلاهبرداری از طریق ارسال ایمیل ناکام مانده‌اند به سمت ارسال نرم افزارهای دسکتاپ فیشینگ به کاربران اینترنتی در حال فعالیت بوده که با درگیر کردن صرافی‌ها و استفاده از آی پی‌های خارجی در صدد کلاهبرداری از شهروندان ایرانی هستند.

انتهای پیام/60002/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول