اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نجابت در گفت‌وگو با فارس:

اتحاد اصولگرایان بستگی به آرایش سیاسی رقبا دارد/زاکانی گزینه رهپویان انقلاب اسلامی

عضو شورای 15 نفره ستاد هماهنگی ائتلاف پیشرفت با اشاره به اینکه به اتحاد رسیدن بر روی یک گزینه اصولگرا در انتخابات سخت است، گفت: اتحاد اصولگرایان بستگی به آرایش سیاسی رقبا در نزدیکی انتخابات دارد.

اتحاد اصولگرایان بستگی به آرایش سیاسی رقبا دارد/زاکانی گزینه رهپویان انقلاب اسلامی

حسین نجابت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف انتخابات ریاست جمهوری حضور حداکثری و مشارکت همه گروه‌های سیاسی است، اظهار کرد: تمام گروه‌های سیاسی که معاند با نظام نیستند، می‌توانند در انتخابات نماینده داشته باشند.

وی در خصوص تکثر گروه‌های سیاسی برای اعلام آمادگی در انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: اگر تکثر گروه‌های سیاسی افزایش یابد به طور طبیعی رای‌ها شکسته می‌شود و رئیس جمهور منتخب درصد کمتری رای دارد که این نقطه ضعف محسوب می‌شود.

با وحدت گروه‌های سیاسی رقابت در انتخابات فشرده می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با تاکید بر اینکه اگر جناح‌های سیاسی به وحدت برسند، انتخابات ریاست جمهوری فشرده خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این صورت رئیس جمهور منتخب درصد آرای بالاتری دارد و این امر باید مدنظر تمام گروه‌های سیاسی به ویژه اصولگرایان باشد.

نجابت تشکیل ائتلاف پیشرفت را یک امر معقول عنوان کرد و افزود: در این ائتلاف افراد متشخص حضور دارند که می‌خواهند یکی از آنها به عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کند که این امر مثبت است.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های سیاسی باید وزرای اصلی کابینه خود را معرفی کنند، تصریح کرد: معرفی وزرای کشور، امور خارجه، اقتصاد، اطلاعات و معاون اول نقش مهمی برای جذب آرای مردم دارد.  

نظرسنجی برای آرای اعضای ائتلاف پیشرفت صورت نگرفته است

عضو شورای 15 نفره ستاد هماهنگی ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد یکی از اعضای ائتلاف جلوتر از بقیه باشد، گفت: هنوز از سوی ائتلاف پیشرفت نظرسنجی مستقلی صورت نگرفته و برخی صحبت‌ها حاصل گمانه‌زنی‌های افراد است.

نجابت با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور خواهند داشت، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان روی گزینه‌های خود و اینکه با چه کاندیدایی در انتخابات حضور پیدا کنند، در حال بحث هستند.   

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا اصولگرایان می‌توانند در انتخابات بر روی یک گزینه متمرکز شوند، اظهار کرد: این امر کار مشکلی است و به اتحاد رسیدن بر روی یک گزینه اصولگرا در انتخابات سخت است.

اتحاد اصولگرایان بستگی به آرایش سیاسی رقبا دارد

عضو شورای 15 نفره ستاد هماهنگی ائتلاف پیشرفت تصریح کرد: به هر حال باید تلاش کنیم به اتحاد نظر برسیم و البته این امر بستگی به آرای گروه‌های سیاسی در ایام نزدیک انتخابات دارد.

نجابت با تاکید بر اینکه به احتمال فراوان گزینه جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی علیرضا زاکانی است، خاطرنشان کرد: البته آقای حداد عادل در نشست خبری اخیر خود گفته‌ است دکتر زاکانی می‌تواند به ائتلاف پیشرفت بپیوندد.  

انتهای پیام/78008/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول