اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ آل‌اسحاق در مشهد:

تعامل با غرب در سایه عزت و مصلحت انقلاب اسلامی را قبول دارم

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان گفت: تعامل از موضع عزت، حکمت و مصلحت انقلاب اسلامی را قبول دارم و به عقیده بنده باید سیاست خارجی و تعامل با غرب و آمریکا در سایه تعامل منطقی و در نظر گرفتن موضع انقلاب اسلامی صورت گیرد.

تعامل با غرب در سایه عزت و مصلحت انقلاب اسلامی را قبول دارم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یحیی آل‌اسحاق در همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور که در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد باید با عنوان نیروی پیش‌رونده توسعه کشور مطرح شود.

وی افزود: یکی از مشکلات اقتصادی ضعف و غفلت در حوزه تولید است؛ تولید نبض تپنده اقتصاد کشور بوده که به واسطه آن اشتغالزایی و چرخش نقدینگی صورت می‌گیرد.

* اقتصاد دولت ملت را حاکم می‌کنم

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان یادآور شد: اقتصاد دولت ملت به مشارکت مردم و دولت می‌پردازد و در این نوع بخش حاکمیتی به دست دولت و بخش اجرایی به دست مردم است.

آل اسحاق مهم‌ترین مأموریت دولت خود را بسترسازی برای رشد و توسعه اقتصاد توصیف کرد و ادامه داد: برای تحقق حماسه اقتصادی و ایجاد حرکت بزرگ در مسیر اقتصاد باید برنامه‌ریزی داشته و نظام اقتصادی را اولویت قرار دهیم.

وی نگاه انتزاعی به اقتصاد را یکی از مشکلات اساسی دولت‌های قبلی برشمرد و افزود: هاشمی به درآمد تکیه داشت و از عدالت غفلت کرد همچنین احمدی‌نژاد نیز به بخش خدمت به مردم تأکید داشت و از حوزه تولید و صنعت غافل شد.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری پیشرفت و عدالت را سرلوحه فعالیت خود دانست و اذعان داشت: باید در مسیری حرکت کنیم که همگام با پیشرفت عدالت را اجرایی کرده و همچنین در سایه عدالت پیشرفت کنیم و باید بینش اقتصادی داشته باشیم.

آل اسحاق تصریح کرد: در حوزه تولید نیازمند برنامه‌ریزی مدون هستیم، باید فضاسازی تعاملی جایگزین فضاسازی تعارضی شود و همچنین فعالیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یکی از مسائل مهم در حوزه اقتصاد و کشورداری است.

وی تداخل سیاست مالی و پولی را یکی از چالش‌های اقتصادی دولت نهم و دهم دانست و تأکید کرد: متأسفانه دولت نهم و دهم سیاستی را در پیش گرفتند که در آن از بانک مرکزی به عنوان صندوق پس‌انداز استفاده کرده و سیاست‌ مالی و پولی را با سیاست ارزی و اعتباری اشتباه گرفتند.

*‌ مذاکره با آمریکا از موضع عزت، حکمت و مصلحت انقلاب اسلامی

آل اسحاق با اشاره به سیاست خارجی و فرهنگ دیپلماسی گفت: در رابطه با تعامل بین‌الملل باید سه راهکار را در پیش بگیریم، باید در نظام بین‌المللی هضم و یا حذف شویم و یا تعامل منطقی برقرار کنیم.

وی ادامه داد: ارزش‌های انقلاب اسلامی را آسان به دست نیاورده‌ایم که به راحتی به روش هضم و حذف آنها را معامله کنیم.

آل اسحاق تأکید کرد:‌ تعامل از موضع عزت، حکمت و مصلحت انقلاب اسلامی را قبول دارم و به عقیده بنده باید سیاست خارجی و تعامل با غرب و آمریکا در سایه تعامل منطقی و در نظر گرفتن موضع انقلاب اسلامی از حیث عزت، حکمت و مصلحت صورت گیرد.

* هدایت نقدینگی از مصرف‌گرایی به تولیدگرایی

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان با اشاره به تزریق بی‌رویه حجم نقدینگی در دولت نهم و دهم گفت: این مسئله سبب تورم و غفلت از خط تولید شده است.

وی تأکید کرد: رویکرد دولت فعلی به اقتصاد، اقتصاد توزیعی بوده و این یعنی توزیع حجم نقدینگی زیادی به اقشار کم‌برخوردار جامعه که نتیجه‌ای جز کسری بودجه نداشته است.

آل اسحاق یادآور شد: حدود 20 میلیون نفر از اقشار کم‌برخوردار از این نقدینگی استفاده کرده و این در حالی است که هیچ ثبات قیمتی نداشته‌ایم و در حوزه تولید کالا غفلت‌ کرده‌ایم.

وی با اشاره به اثر منفی تحریم‌ها در حوزه اقتصاد خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌ها یکی از راهکارهای مناسب این است که خط تولید را فعال کنیم و به نوعی مصرف‌گرایی را به سمت تولیدگرایی هدایت کنیم؛ باید حجم زیاد نقدینگی در جامعه را به سمت تولید هدایت کرده و به واسطه آن اشتغالزایی کنیم.

به گفته آل اسحاق عراق بزرگترین منطقه برای سرمایه‌گذاری محسوب شده و باید ایران از این ظرفیت استفاده کند.

* انحراف دولت در مسیر هدفمندی یارانه‌ها

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان از بدهی عظیم دولت به پیمانکاران و همچنین به نظام بانکی یاد کرد و گفت:‌ هدفمندی یارانه‌ها باید تداوم پیدا کند اما مسئله مهم این است که از این طرح و برنامه استفاده صحیح و مدیریت درست صورت نگرفته است.

آل اسحاق با ابراز نارضایتی از ادعای رئیس جمهوری مبتنی بر افزایش پنج برابری یارانه‌ها گفت: با وجود پرداخت یارانه 40 هزار تومان دولت به شدت با مشکل کسری بودجه مواجه شده و چگونه و از چه منبعی قرار است این میزان به 250 هزار تومان افزایش پیدا کند.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان یادآور شد: تأکید ویژه‌ای در حوزه سلامت دارم چرا که در حال حاضر 60 درصد از هزینه‌های درمان و سلامت را مردم پرداخت می‌کنند و این در حالی است که در دیگر کشورها بیش از 70 درصد از هزینه‌های درمان را دولت پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/70023/و40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول