اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلد اول تفسیر کاشف منتشر شد

جلد اول تفسیر کاشف علامه محمدجواد مغنیه با ترجمه موسى دانش از سوی موسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

جلد اول تفسیر کاشف منتشر شد

مهدی محدثی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اعلام این خبر تصریح کرد: قرآن کریم منشور جاودانه آسمانى است که پاسخگوى نیازهاى علمى، معنوى، فرهنگى و اخلاقى انسان همه عصرها و نسل‌ها است.

وی افزود: در اصطلاح به بهره‌ورى از معارف بلند قرآن از راه آشنایى با روش و ساز و کار فهم و درک آن تفسیر گفته مى‌شود.

کارشناس موسسه بوستان کتاب ادامه داد: علامه نواندیش شیعى مرحوم شیخ محمدجواد مغنیه از جمله کسانى بود که با آگاهى از زمان خویش و نیازهاى آن رویکردى هدایت‌جویانه و پرسشگرانه به قرآن داشت و به همین دلیل تفسیر وى افزون بر آنچه در تفاسیر کهن از شرح واژه‌ها و ترکیب‌ها آمده است، در پى بهره‌جویى از پیام‌هاى قرآن براى حلّ مشکلات اجتماعى و سیاسى مسلمانان به ویژه نسل جوان است.

محدثی خاطرنشان کرد: وى قرآن را کتاب دین، هدایت، اصلاح و قانون مى‌داند و معتقد است نخستین هدف قرآن در صلح و امنیت زیستن بشر است تا در پرتو آن راه کرامت و سعادت را بپیماید.

وی اضافه کرد: نظر به اهمیت و ارزش‌هاى این تفسیر، دفتر تبلیغات اسلامى ترجمه آن را در دستور کار قرار داده تا مورد استفاده قرآن‌پژوهان قرار گیرد.

کارشناس موسسه بوستان کتاب بیان داشت: تفسیر کاشف در قطع وزیری با جلد سلفون در 780 صفحه و به قیمت 23 هزار تومان از سوی موسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است.

انتهای پیام/2258/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول