اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان نور خبر داد

بهره‌مندی 600 هزار نفر از خدمات درمانی نور

مدیر شبکه بهداشت و درمان نور گفت: در سال گذشته، 615 هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان و مراکز بهداشتی این شهرستان بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی 600 هزار نفر از خدمات درمانی نور

سیدحمید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در  شهرستان نور در تشریح اقدامات بهداشتی درمانی اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور جمعیت بیش از 108 هزار نفری شهرستان نور را که در 2 هزار و 675 کیلومتر مربع پراکنده هستند و 60 درصد این جمعیت را روستایی تشکیل می‌دهند، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دارد.

وی افزود: این خدمات با یک بیمارستان دولتی، 16 مرکز بهداشتی درمانی و 84 پایگاه و خانه بهداشت به جمعیت ساکن شهرستان، بیش از 12 هزار دانشجو و انبوه مسافرانی که در طول سال وارد شهرستان می‌شوند و گاهی به خدمات پزشکی نیاز پیدا می‌کنند، ارائه می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نور ابراز داشت: با تلاش پرسنل بهداشتی و درمانی شاهد موفقیت‌های چشمگیری در ارتقا و بهبود شاخص‌های سلامت و بهداشت از جمله «یک و چهارصدم درصد در رشد طبیعی جمعیت، 70 درصد در پوشش تنظیم خانواده، 100 درصد در مراقبت از مادران باردار» بودیم.

حسینی، مراقبت کودکان و واکسیناسیون، عدم بروز موارد جدید تالاسمی، غربالگری نوزادان، نظارت بر کارخانجات تولیدی و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، غربالگری و معاینات دانش‌آموزان را از دیگر موفقیت‌های این شبکه ذکر کرد.

وی با اشاره به خدمات‌دهی به 615 هزار نفر در سال 91 ابراز داشت: در سال 91، 384 هزار و 500 نفر به بیمارستان امام (ره) نور برای دریافت خدمات مراجعه کردند که از این تعداد 141 هزار و 500 نفر توسط پزشکان ویزیت شدند، 3 هزار و 840 نفر عمل جراحی صورت گرفت، 9 هزار و 500 نفر بستری و بقیه سایر خدمات مانند خدمات آزمایشگاهی، تزریقات و پانسمان، رادیولوژی، فیزیوتراپی و... دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نور ادامه داد: تعداد مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی 230 هزار مورد بوده که از این میزان 107 هزار و 531مورد ویزیت شدند، 9 هزار نفر خدمات دندانپزشکی دریافت کردند، 26 هزار نفر خدمات آزمایشگاهی و 72 هزار و 910 نفر تزریقات و پانسمان و 13 هزار و 420 نفر خدمات مامایی دریافت کردند.

انتهای پیام/86023/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول