اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز دهه دوم فاطمیه

سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان یزد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: همزمان با آغاز دهه دوم فاطمیه و شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) سوگواره یاس نبوی در 52 بقعه متبرکه و امامزادگان استان یزد برگزار می‌شود.

سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان یزد برگزار می‌شود

حجت الاسلام محمود میرجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در راستای توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین و تقویت باورهای دینی در میان آحاد جامعه و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، سوگواره یاس نبوی در 52 امامزاده و بقاع متبرکه استان یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: سوگواره یاس نبوی با هدف ترویج فضائل و سیره فاطمی و معرفی شخصیت بانوی اسلام و ترویج خطبه فدکیه به عنوان منشور دفاع از ولایت برای چهارمین سال پیاپی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد از دیگر اهداف برگزاری این طرح را ترویج فرهنگ وقف بر اساس اجرای نیات واقفان، ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در تمام امامزادگان و بقاع متبرکه و بهره‌مندی از روز شهادت آن حضرت در راستای تقویت باورهای دینی، معرفی شخصیت و سیره عملی حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی حقیقی و عملی جامعه اسلامی به‌ویژه بانوان دانست.

وی ادامه داد: برگزاری سوگواره یاس نبوی با حضور روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به صورت همزمان برگزار می‌شود.

میرجلیلی افزود: برای برگزاری این سوگواره، 15 مبلغ از قم به استان یزد اعزام شده‌اند تا برنامه‌های این طرح به خوبی اجرا شود.

وی اظهار داشت: برگزاری مراسم عزاداری در صبح روز شهادت حضرت زهرا (س) در تمامی امامزادگان استان برقرار است و شاخص برنامه‌های این روز در امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد تصریح کرد: در این مراسم برنامه‌های مذهبی با حضور هیئت‌ها و کاروان‌های عزاداری و مردم دوستدار اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در جوار بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه رهروان یاس نبوی افزود: این برنامه ویژه در عصر روز شهادت بانوی اسلام ویژه خواهران در محل امامزاده سید جعفر یزد برگزار می‌شود.

میرجلیلی افزود: برگزاری مراسم عزاداری با عنوان سوگواره یاس نبوی با حضور هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه با برنامه‌های متنوعی همچون قرائت زیارت نامه حضرت زهرا (س)، شعرخوانی و مدیحه‌سرایی، مداحی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، اقامه نماز جماعت و برگزاری مسابقه سراسری خطبه فدک همراه است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد با اشاره به اجرای خوب و موفق طرح خیمه‌های معرفت در طرح آرامش بهاری گفت: برگزاری خیمه‌های معرفت در طرح سوگواره یاس نبوی نیز دیده شده که در شهرستان یزد در محل امامزاده سید جعفر (ع) یزد از سه روز گذشته در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی شده تا این طرح در تکیه امیرچخماق یزد نیز برگزار شود و مبلغان در زمینه مشاوره خانوادگی، مسائل اعتقادی و رفع شبهات پاسخگو خواهند بود.

انتهای پیام/90004/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول