اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیروزکوه؛ آماده استقبال از مراسم فاطمیه

ویژه برنامه‏های «سوگواره یاس نبوی» در ‌فیروزکوه برگزار می‏شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه از برگزاری ویژه برنامه‏های «سوگواره یاس نبوی» ویژه ایام فاطمیه دوم در این شهرستان خبر داد.

ویژه برنامه‏های «سوگواره یاس نبوی» در ‌فیروزکوه برگزار می‏شود

حجت‏الاسلام سیدمحمد سیدی‌ امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد:‌ به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت دخت نبوت، همسر ولایت و مادر امامت، حضرت زهرای مرضیه(س)، برنامه‏هایی از سوی این نهاد در قالب سوگواره یاس نبوی به اجرا گذاشته می‏شود.

وی گفت:‌ برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی در شبستان آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) به مدت هفت شب با همکاری هیئت عشاق‌الزهرا (س) وابسته به همین آستان مقدس ‌آغاز شد و تا غروب چهارشنبه آینده ادامه خواهد یافت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه افزود: به همین مناسبت، در دو روز گذشته، مراسم تعزیه‏خوانی با همکاری گروه کربلا‌ و با حضور خیل مشتاقان خاندان عصمت و طهارت(ع)‌در محل امامزاده اسماعیل(ع)، مرکز فرهنگی شهرستان فیروزکوه به اجرا درآمد و مورد استقبال مسئولان شهری، مسافران، زائران و شهروندان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد:‌ در روز شهادت بی‏بی دو عالم نیز حرکت متمرکز دسته‏های عزاداری از محل مسجد جامع شهر به سمت این آستان مقدس برگزار می‏شود که با سخنرانی حجت‏الاسلام اسکندری ‌مدیر حوزه علمیه دارالسلام ‌تهران، مداحی حاج مراد مقیمی ‌و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا همراه خواهد بود.

سیدی از برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه این ایام خبر داد و تصریح کرد: ‌توزیع 400 نسخه کتابچه «پیام یاس نبوی در شرح خطبه فاطمه(س)»‌ در این روز بین عزاداران انجام می‏شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه افزود: افراد می‏توانند با پاسخ‏گویی به سئوالات چهار گزینه‏ای طراحی شده در انتهای کتابچه و ارسال پاسخ‏نامه‏ها به معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان اوقاف کشور، در مسابقه مربوطه شرکت کرده و از جوایز نفیس آن بهره‏مند شوند.

وی بیان داشت: ‌18 کمک هزینه سفر به مکه مکرمه به نیت سن مبارک حضرت زهرا(س)، 72 کمک هزینه سفر به کربلای معلی، 72 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به نیت تعداد شهدای دشت کربلا و 110 قلم گویای هوشمند به تبرک نام حضرت علی(ع)‌ به حروف ابجد، از جمله جوایز این رقابت فرهنگی خواهد بود که قرعه‏کشی آن هم‏زمان با مبعث نبی مکرم اسلام(ص) ‌برگزار می‏شود.

انتهای پیام/2568/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول