اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان:

فاطمه (س) استمرار دهنده نبوت بود

استاد حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان گفت: حضرت فاطمه (س) به امر الهی استمرار دهنده رسالت، نبوت، امامت و ولایت بود.

فاطمه (س) استمرار دهنده نبوت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام سید تقی سادات‌مزنگی ظهر امروز در «سوگواره یاس نبوی» در امامزاده «عبدالله بن موسی بن جعفر» (ع) گرگان اظهار داشت: پیامبر به عنوان سفیر حق و آورنده پیام روزی به امر الهی باید رحلت می‌کرد و خط رسالت و نبوت استمرار می‌یافت.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) باید این مسیر را ادامه می‌داد، افزود: حضرت علی (ع) همانند هر انسان دیگری باید دار فانی را وداع می‌گفت، بنابراین خط رسالت، نبوت، امامت و ولایت که توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت علی (ع) آغاز و امتداد یافته بود با شهادت امیرالمومنین(ع) به پایان می‌رسید.

زبدگان عالم معرفت در کلبه محقر حضرت زهرا (س) پرورش یافتند

استاد حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان خاطرنشان کرد: با رحلت پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) استمرار این خط در اختیار حضرت فاطمه (س) بود؛ لذا بر همین اساس زبدگان عالم معرفت در کلبه محقر آن حضرت پرورش یافته و به تبلیغ و ترویج دین حق پرداختند.

سادات‌مزنگی تصریح کرد: امروز به برکت ایثار و فداکاری حضرت فاطمه زهرا (س) پرچمدار خط رسالت، نبوت، امامت و ولایت حضرت صاحب‌الزمان (عج) است.

وی با اشاره به آیه «تطهیر» گفت: این آیه دلالت بر عصمت اهل بیت به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) دارد.

استاد حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان عصمت را به معنای معیار حق و باطل بودن دانست و افزود: بر اساس این آیه رضایت حضرت فاطمه (س) به معنای رضایت پروردگار و عدم رضایت وی به معنای عدم رضایت حق تعالی است.

سادات‌مزنگی اظهار داشت: آن حضرت به عنوان معیار حق و باطل بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) در موقعیت نادیده گرفتن حق یعنی اسلام، قرآن و خط رسالت، نبوت، امامت و ولایت قرار گرفت.

به گفته وی، حضرت صدیقه طاهره (س) در دفاع از این مسیر هم احساس مسئولیت می‌کرد و به همین دلیل تا لحظه مرگ در کنار حضرت علی (ع) بود و او را همراهی می‌کرد.

استاد حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان، دفاع از حضرت علی (ع) هنگام گرفتن بیعت اجباری از وی، همراهی حضرت علی (ع) در مراجعه به خانه انصار و مهاجر برای یادآوری سخنان پیامبر اسلام (ص)، سخنرانی، طرح مسئله فدک، رد عیادت دشمنان اسلام و دفن شبانه و مخفیانه را اقدامات آن حضرت در دفاع از حریم ولایت و امامت ذکر کرد.

انتهای پیام/83003/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول