اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قالیباف در جمع نخبگان خوزستان:

ظرف 2 سال آرامش اقتصادی بر کشور حکمفرما می‌شود/ چالش‌های داخلی بیش‌از تحریم‌هاست

شهردار تهران گفت: با اطمینان می‌توان ادعا کرد که با بالفعل کردن ظرفیت‌ها در کشور ظرف دو سال آرامش اقتصادی بر کشور حکمفرما می‌شود.

ظرف 2 سال آرامش اقتصادی بر کشور حکمفرما می‌شود/ چالش‌های داخلی بیش‌از تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدباقر قالیباف در جمع نخبگان خوزستان در محل هتل طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی، با اشاره به مشکلات امروز جامعه اظهار کرد: متاسفانه برخی‌ وجود قومیت‌های مختلف در کشور را یک تهدید تلقی می‌کنند.

*اقوام یکی از فرصت‌های بی‌بدیل نظام اسلامی است

وی افزود: این دیدگاه یک گناه نابخشودنی است چرا که وجود اقوام و قومیت‌های مختلف در کشور یکی از فرصت‌های بی بدیل نظام اسلامی است.

شهردار تهران تصریح کرد: زمانی وجود اقوام و قومیت‌های مختلف در کشور یک تهدید محسوب می‌شود که تصمیم‌گیری و مدیریت را در یکجا متمرکز کنیم و در واقع به خرد جمعی و ظرفیت‌های محلی بی‌توجهی کرده‌ و تصور ‌کنیم درباره هر آنچه هست فقط یک قشر و یک نقطه جغرافیایی باید تصمیم‌گیری کند.

وی ادامه داد: وجود قومیت‌های مختلف در کشور در واقع یک فرصت بی‌بدیل برای پیشرفت کشور و پیشرفت برای ما یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به جایگاه خاص خوزستان در حوادث کشور خاطرنشان کرد: حوادثی که در یکصد سال گذشته در سطح ملی اتفاق افتاده، با اتفاقاتی که در خوزستان به وقوع پیوسته، بسیار نزدیک است.

*نفت برای خوزستان هم تهدید و هم فرصت بوده است

وی ادامه داد: یکی از این اتفاقات، کشف نفت است به طوری که نفت هم برای خوزستان و کشور هم یک فرصت و هم یک تهدید بوده و آثاری که این اتفاق در سطح ملی داشته در سطح محلی هم دیده شد.

قالیباف تصریح کرد: متاسفانه با وجود ذخائر بسیار زیاد نفت در استان خوزستان، این استان هیچ بهره‌ای از منافع مادی و معنوی آن نبرده است.

قالیباف بیکاری، اشتغال و تورم را از جمله مشکلات عمومی کشور دانست و بیان کرد: قطعا نبود امکانات باعث مشکلات موجود نشده است بلکه عدم مدیریت صحیح و فرهنگ برخاسته از دفاع مقدس باعث مشکلات کنونی شده است.

وی در این خصوص پیشرفت را لازمه عدالت عنوان کرد و گفت: اگر پیشرفتی در کشور رخ ندهد عدالتی هم اتفاق نخواهد افتاد.

شهردار تهران چالش مدیریتی و نداشتن یک برنامه مدون و یک اراده محکم برای اجرای یک برنامه منطقی و روشن را مهم‌ترین چالش حال حاضر کشور برشمرد و اظهار کرد: اگر مجموعه‌ای اصول را رها کند و به فروع بپردازد و افاضل را دفع کند و اراذل را جذب کند، نتیجه آن عدم توفیق در امور است.

* بی‌توجهی به مبانی و اصول و پرداختن به ظواهر

قالیباف اضافه کرد: در حال حاضر و در چند سال گذشته ما مبانی و اصول را به شکل جدی رها کردیم و به بعضی از ظواهر می‌پردازیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: حماسه سیاسی مقدم بر حماسه اقتصادی است چرا که تا حماسه سیاسی محقق نشود حماسه اقتصادی هم محقق نخواهد شد و مردم و همه نخبگان باید بدانند اولویت امسال خلق حماسه سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه هر کار بزرگی الزاماً یک حماسه محسوب نمی‌شود خاطرنشان کرد:  کار بزرگ باید توام با یک معنویت و ارزش‌هایی باشد که حماسه نام بگیرد در فرهنگ ما وقتی نام حماسه به میان می‌آید، نخستین موضوعی که به ذهن می‌رسد حماسه عاشورا و حماسه هشت سال دفاع مقدس است.

*مردم برای تشکیل حکومت اسلامی قیام کردند

قالیباف همچنین با اشاره به اینکه بیش از آنکه به یک کار هیجانی و احساسی نیاز داشته باشیم نیازمند یک شور توام با شعور، با عقلانیت و پختگی هستیم گفت: در صورت تحقق شور توام با شعور، با عقلانیت و پختگی انتخابات پیش رو تبدیل به یک حماسه خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به دلیل انقلاب مردم در سال 57 گفت: قطعا مردم ما برای نان و آب قیام نکرده‌اند بلکه مردم برای تشکیل حکومت اسلامی قیام کردند و در واقع انقلاب ما یک انقلاب سیاسی نیست.

وی به تحریم‌های گسترده علیه کشور اشاره کرد و افزود: می‌توان با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح تحریم‌ها را بی‌اثر کرد چرا که ایران به اندازه‌ای ظرفیت دارد که بتوان با یک مدیریت صحیح و درست کشور را اداره و این نابسامانی اقتصادی را که وجود دارد حل کرد.

*خوزستان نمونه‌ای از ضعف در مدیریت کلان است

قالیباف همچنین نابسامانی اقتصادی کشور را ریشه در سیاست، مدیریت و ریشه در فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد مهمترین چالش ماست که ریشه در خود اقتصاد ندارد در این حال که ما اندیشمندان اقتصادی و برنامه درستی برای اقتصاد داریم مدیریت صحیح در کشور وجود ندارد.

وی خوزستان را نمونه‌ای از ضعف در مدیریت کلان برشمرد و افزود: در خوزستان ظرفیت‌هایی برای ساخت کشور وجود دارد ولی به این استان بی‌توجهی شده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: با اطمینان می‌توان ادعا کرد که با بالفعل کردن ظرفیت‌ها در کشور می‌توان ظرف دو سال آرامش اقتصادی بر کشور حاکم کرد.

شهردار تهران اظهار کرد: معتقدیم نه دنیا آنقدر کوچک شده است و نه آمریکا آنقدر قدرتمند است که احساس کند هرچه دیکته کرد باید دنیا در مقابل آن تعظیم کند.

وی ادامه داد: مطمئن باشید که چالش‌های داخلی ما بیشتر از موضوع تحریم‌ها برای ما مشکل ساز شده است.

قالیباف در پایان افزود: در آینده هر که وارد عرصه انتخابات شود علاوه بر اینکه یک برنامه روشن و مشخصی داشته باشد باید یک کارنامه کاری مثبت نیز داشته باشد تا مردم به خوبی متوجه شوند که به چه کسی رای می‌دهند.

انتهای پیام/2329/ع40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول