اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در دیدار شهردار غزه:

مقاومت مردم غزه در برابر صهیونیست‌ها مایه سربلندی مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: مقاومت مردم غزه در برابر متجاوزان صهیونیست مایه غرور و سربلندی تمام مسلمانان جهان است.

مقاومت مردم غزه در برابر صهیونیست‌ها مایه سربلندی مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در دیدار با رفیق سالم مکی، شهردار غزه که به منظور امضای رسمی و نهایی قرارداد خواهرخواندگی این شهر با تبریز به ایران سفر کرده است،اظهار داشت: مقاومت و پیروزی غزه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ‌های 33 روزه و 8 روزه باعث شکسته شدن هیمنه پوشالی این رژیم غاصب شد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از روزهای آغازین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)  به مسئله فلسطین توجه ویژه‌ای داشته و با تمام توان پشتیبان مردم فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیست بوده است.

مجتهدشبستری در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) تأکید کرد: روز جهانی قدس و طنین فریادهای یکپارچه مسلمان جهان در این روز باعث شده تا پایه‌‌های سست و پوشالی ستمکاران تاریخ به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی به لرزه درآید و هرروز گام‌های جدیدی برای عقب‌‌نشینی رژیم منحوس صهیونیستی از سوی مردم فلسطین و آزادیخواهان جهان برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: پیروزی امت اسلامی بر مستکبران محصول صدور آرمان‌های حسینی انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان است، در حقیقت پیروزی مردم غزه پیروزی مسلمانان و پیروزی مستقیم ایران اسلامی بود.

مجتهدشبستری عنوان کرد: مقاومت جانانه ملت فلسطین و موشک‌باران تل آویو، رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب‌نشینی و اعلام آتش‌بس کرد، مقاومت اسلامی غزه در این جنگ نشان داد که نه تنها تاب مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس که قدرت حمله به ارتش آن را نیز دارند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حزب‌الله لبنان نیز با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی ایران و حضرت آیت‌الله خامنه ای همواره پشتیبان ملت فلسطین و مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: رژیم منحوس صهیونیست نه تنها در جنگ‌های 33 روزه و 8 روزه شکست خورد؛ بلکه در عرصه سایبری نیز حزب‌الله لبنان شکست سختی را به رژیم فاسد صهیونیستی وارد کرد.

مجتهدشبستری قرارداد خواهرخواندگی شهرهای تبریز ایران با غزه فلسطین را نقطه عطف مناسبات بین این دو شهر مهم جهان اسلام اعلام کرد و گفت: شهرهای تبریز و غزه از دیرباز روابط خوبی با هم داشتند و امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی در تحکیم این روابط مؤثر خواهد بود.

در این دیدار همچنین علیرضا نوین، شهردار تبریز نیز در سخنانی با اشاره به نهایی شدن موضوع خواهرخواندگی تبریز و غزه به عنوان یکی دیگر از اقدامات شهرداری تبریز در حوزه تقویت روابط دولت‌شهرها افزود: موضوع خواهرخواندگی تبریز با غزه به دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه از سوی شورای اسلامی شهر تبریز مورد تأکید و تصویب قرار گرفت و مقدمات خواهرخواندگی تبریز به عنوان اولین پایتخت جهان تشیع و شهر غزه به عنوان نماد مقاومت، ایثار و پایداری همزمان با جنگ دوم غزه با اسرائیل در سال گذشته در دستورکار قرار گرفت.

وی ادامه داد: قرارداد خواهرخواندگی تبریز با غزه در نهایت پس از طی مراحل لازم دیپلماتیک امروز به امضای شهردار تبریز و رفیق سالم مکی، شهردار غزه رسید.

شهردار تبریز در پایان اظهار امیدواری کرد که با امضای این تفاهم‌نامه همکاری بین این دو شهر بیش از پیش افزایش یابد.

رفیق سالم مکی، شهردار غزه فلسطین نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های شهرداری تبریز و مسئولان کشورمان با اعلام اینکه ایران اسلامی و ملت بزرگ ایران همواره پشتیبان و حامی ملت فلسطین و غزه بوده‌اند، اعلام حمایت و نیز آمادگی تبریز برای خواهرخواندگی با غزه در بحبوحه جنگ دوم با رژیم غاصب صهیونیستی را مایه قوت قلب و دلگرمی مردم این شهر دانست.

وی افزود: بی‌تردید بدون حمایت‌ها و کمک‌های مردم ایران، امکان موفقیت و پیروزی ما در جنگ با رژیم صهیونیستی میسر نمی‌شد و ما با تکیه بر سلاح ایمان و نیز حمایت‌های ایران اسلامی از این آزمون سخت، سربلند بیرون آمدیم. 

انتهای پیام/60002/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول