اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی بردسکن خبر داد

اجرای پروژه‌های حفاظتی در ذخیره‌گاه ارغوان بردسکن

رئیس اداره منابع طبیعی بردسکن گفت: با توجه به اهمیت پوشش گیاهی ذخیره‌گاه ارغوان علاوه بر پروژه‌های آبخیزداری، طرح‌های جنگل کاری پروژه‌های حفاظتی در این منطقه انجام می‌شود.

اجرای پروژه‌های حفاظتی در ذخیره‌گاه ارغوان بردسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، جواد براتی ظهر امروز در حاشیه بازدید از ذخیره‌گاه ارغوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ذخیره‌گاه ارغوان در منطقه علی‌آباد بردسکن واقع شده و به لحاظ نگهداری گونه‌های نادر گیاهی یکی از مناطق مهم ذخیره‌گاهی استان خراسان‌رضوی محسوب می‌شود.

براتی مساحت این ذخیره‌گاه را بیش از 2 هزار و 200 هکتار اعلام کرد و گفت: گونه‌های بسیار نادری از ارغوان، بادام مشک و بنه در این منطقه پراکنش دارد.

وی ارتفاع منطقه را از سطح دریا بین هزار و 200 تا هزار و 750 متر عنوان کرد و افزود: به دلیل اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و طرح‌های تجمیع گیاهان دارویی و به سبب پوشش گونه‌های بسیار این منطقه به عنوان باغ گیاه شناسی طبیعی نام‌گذاری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن همچنین با توجه به اهمیت پوشش گیاهی این منطقه، از اجرای پروژه‌های حفاظتی در این ذخیره‌گاه خبر داد و گفت: در کنار پروژه‌های آبخیزداری، طرح‌های جنگل کاری نیز در این منطقه انجام می‌شود.

وی با اشاره به پراکنش بسیار بالای گونه ارغوان در این ذخیره‌گاه خاطرنشان کرد: با توجه به پوشش بسیار، گونه ارغوان در این منطقه ذخیره‌گاه ارغوان شهرستان بردسکن یکی از ذخیره‌گاه‌های کمیاب به لحاظ نادر بودن گونه ارغوان در خراسان‌رضوی محسوب می‌شود.

وی گفت: گونه بادام مشک که از گونه‌های نادر منطقه است، در این ذخیره‌گاه وجود دارد و هر گونه با یک ارتفاع خاصی می‌روید و در مجموع تمامی داروهای گیاهی در این منطقه وجود دارد.

انتهای پیام /70021/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول