اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطالعه طرح تدوین اراضی کشاورزی برای نخستین بار در بناب

کمبود آب سطح زیرکشت پیاز در آذربایجان‌شرقی را 25 درصد کاهش داد

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مطالعه طرح تدوین اراضی کشاورزی برای نخستین بار در بناب اجرا شد، گفت: امسال به خاطر کمبود منابع آب 25 درصد سطح زیرکشت پیاز در سطح استان کاهش یافته است.

کمبود آب سطح زیرکشت پیاز در آذربایجان‌شرقی  را 25 درصد کاهش داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، مسعود محمدیان ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات مربوط به دامداران، مرغداران و باغداران شهرستان بناب با انتقاد از روند تدریجی خردشدن اراضی کشاورزی اظهار کرد: جهادکشاورزی قطعاً یکی از مخالفان کوچک شدن اراضی کشاورزی است و قدم‌های لازم را در این خصوص برداشته است.

وی با بیان اینکه مطالعه طرح تدوین اراضی کشاورزی برای نخستین بار در بناب اجرا شد؛ افزود: امسال به خاطر کمبود منابع آب 25 درصد سطح زیرکشت پیاز در سطح استان کاهش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین از صادرات 215 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از استان طی 11 ماه در سال گذشته به بیش از 28 کشور جهان خبر داد و گفت: این امر قابلیت‌های بی‌بدیل کشاورزی در گام نهادن در راه اعتلا و رشد در سال جهاد اقتصادی را به خوبی نمایان می‌سازد.

وی گفت: طی جلسه‌ای که با رئیس اتحادیه خشکبار کشور داشتیم، در خصوص خرید و صادرات محصول کشمش کشاورزان منطقه نیز بحث‌هایی صورت گرفت و با ایجاد هماهنگی‌های لازم با صادرکنندگان خشکبار و حمایت از تولیدکنندگان این محصول بخش قابل توجهی از کشمش تولید شده استان خریداری و صادر خواهد شد.

در این نشست چند تن از مرغداران، باغداران و دامداران این شهرستان به نمایندگی از افراد هم صنف، به بیان مشکلات حوزه فعالیت خود پرداختند.

عبدالله منفردزاده دامدار بنابی با اشاره به مشکلات دامداران گفت: قیمت خرید نهاده‌های کشاورزی و نیز نحوه قیمت گذاری فروش محصولات دامی، شیرخام و گوشت قرمز از مشکلات اساسی دامداران است.

وی افزود: سهمیه نهاده‌های دامی مربوط به دی ماه را فروردین ماه دریافت کرده‌ایم که اداره واحدهای دامداری با این وضع مقدور نبوده و با ادامه این روند شاهد تعطیلی اکثریت واحدهای دامی خواهیم بود.

مدیر شرکت آرد اطهر نیز در ادامه ضمن هشدار به مسئولان در خصوص جلوگیری از کوچک کردن اراضی کشاورزی گفت: وظیفه یکایک ما مسئولان و تولیدکنندگان این است که در راستای تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری برای خلق حماسه اقتصادی قدم برداریم.

جواد فشنگچی افزود: براساس آمارهای موجود طی سال‌های اخیر تولید گندم در کشور سیر نزولی داشته و افزایش قیمت‌های سالانه به حدی است که کفاف افزایش قیمت‌ها را نداده و از طرفی بانک‌ها نیز محدودیت منابع مالی دارند.

وی اظهار کرد: سال گذشته نرخ خرید گندم 450 تومان بود که امسال به 650 تومان افزایش یافته است که در تأمین نقدینگی با مشکل مواجه خواهیم بود.

در ادامه این نشست سایر اعضای حاضر به بیان دیدگاه‌ها، مسائل و مشکلات در حوزه‌های کشاورزی، دامداری و مرغداری پرداختند.

انتهای پیام/60002/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول