اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

درصدد جایگزین ‌کردن مسیر برای تعریض گردنه پاتاق هستیم

وزیر راه‌ و شهرسازی گفت: در گردنه پاتاق با وجود منابع کافی، امکان کار وجود ندارد و به ‌دنبال جایگزین ‌کردن مسیری مناسب به‌منظور تعریض گردنه پاتاق هستیم.

درصدد جایگزین ‌کردن مسیر برای تعریض گردنه پاتاق هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی نیکزاد ظهر امروز در بازدید از گردنه پاتاق واقع در شهرستان سرپل‌ذهاب در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این گردنه با وجود منابع کافی، امکان انجام کار وجود ندارد، گفت: وجود لوله نفت که از گردنه پاتاق عبور کرده و نیز مسئله حفظ آثار باستانی در بحث میراث‌فرهنگی و حفظ تردد تانکرهای سوخت عراق موجب به‌ عقب افتادن تعریض این گردنه شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های نماینده قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب در خانه‌ملت و نیز با بیان اینکه در سال گذشته هم به‌دنبال جایگزین ‌کردن مسیری مناسب در گردنه پاتاق بوده‌ایم، تصریح کرد: تردد روزانه یک‌هزار و 300 تانکر سوخت عراق در این منطقه مانعی دیگر در راستای تعریض گردنه پاتاق است که به همین‌ منظور مقرر شد جاده پاتاق هر شب از ساعت 20 الی 30 و 9 دقیقه صبح از هفته آینده بسته شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به‌نتیجه رساندن پروژه راه‌آهن ملایر-کرمانشاه و نیز راه‌آهن کرمانشاه-خسروی که از تاکیدات مقام معظم رهبری در سفر به استان بوده از جمله اهداف من و همکارانم در سفر به استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن ملایر -کرمانشاه در مرحله ریل‌گذاری است، ادامه داد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پروژه راه‌آهن کرمانشاه -خسروی به‌خوبی کار کرده است.

 نیکزاد با اشاره به اینکه از سال گذشته دولت از منابع مختلفی مانند سهام اوراق بهادار تامین اعتبار کرده، خاطر نشان کرد: در سال گذشته عمده اعتباری که دولت در اختیار راه‌ و شهرسازی قرار داده است 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت بوده که درصدد در اختیار دادن بودجه‌ای در قالب اوراق‌ مشارکت به پیمانکاران جهاد نصر برای اجرای پروژه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به‌همین منظور عصر امروز جلسه‌ای با حضور استاندار، نمایندگان استان کرمانشاه در خانه ‌ملت و دیگر مسئولان در استانداری کرمانشاه برگزار خواهد شد. 

وی در بازدید از بزرگراه کربلا گفت: قطعه اول این بزرگراه به مرحله آسفالت‌گذاری رسیده و مرحله دوم آن در حال پایه‌‌ریزی است.

در ادامه این بازدید، نیکزاد به‌منظور جایگزین‌ کردن مسیری مناسب برای گردنه پاتاق به اتفاق همکارانش با هلی‌کوپتر به نواحی مختلف در اطراف این گردنه اعزام شد.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول