اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شهادت حضرت زهرا (س)

بهبهان میزبان شهدای والفجر 8 می‌شود + اسامی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان از تشییع پیکر پاک 12 شهید دفاع مقدس در این شهر خبر داد.

بهبهان میزبان شهدای والفجر 8 می‌شود + اسامی

نعمت الله نیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: آئین تشییع پیکر پاک و مطهر 12 لاله خونین دوران دفاع مقدس در بهبهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا از ساعت 9 صبح روز شنبه 25 فروردین ماه در صحن مطهر امام‌زاده حیدر (ع) آغاز می‌شود.

*عزاداری فاطمیه در کنار فرزندان فاطمه (س)

این مقام مسئول در ادامه با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به بیان دیگر برنامه‌های تشییع شهدای بهبهان پرداخت و گفت: مراسم عزاداری فاطمیه با حضور اقشار مختلف مردم در کنار پیکر‌های شهدا انجام می‌شود و سپس شهدای عزیز بر دستان مردم تشییع خواهند شد.

به گفته وی، مراسم تشییع شهدا به سمت گلزار شهدا از ساعت 10 صبح آغاز می‌شود و مردم بهبهان و خوزستانی‌های شهید پرور پیکر 12 شهید را تا این مکان مقدس مشایعت می‌کنند.

*گلزار شهدا میزبان هشت لاله پرپر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان اضافه کرد: پیکر 8 تن از شهدای عزیز در کنار دیگر شهیدان شهر در گلزار شهدا آرام می‌گیرند.

وی گفت: پیکر 3 تن دیگر از شهدا به روستاهای زادگاه‌شان منتقل می‌شود و پیکر یکی دیگر از شهدا نیز با درخواست خانواده معظمش به شهرستان بهمئی (لکک) استان کهگیلویه و بویر احمد انتقال می‌یابد.

*معرفی شهدای تازه تفحص شده

نیری در ادامه گفت‌و‌گوی خود با خبرنگار فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به معرفی شهدای تازه تفحص شده بهبهان پرداخت و تصریح کرد: شهید فرخ بهزادی برزیان منصوریه، شهید محمد باقر چنگلوایی اسد آباد، شهید شکرالله حسینی موخر و شهید اکبر (جمعه) دهداری از جمله شهدایی هستند که در گلزار شهدای بهبهان، میهمان گلستان شهدا می‌شوند.

*پیرآباد میزبان شهید رمضان همتی‌پور

وی اظهار داشت: پیکر پاک شهید یونس ستونه، شهید عبدالله غلام فضلی، شهید محمد تقی مرتب و شهید علی مراد ممل‌پور نیز در گلزار شهدای بهبهان آرام می‌گیرند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان خاطرنشان ساخت: پس از تشییع شهدا در بهبهان، پیکر شهید رمضان همتی‌پور به روستای پیرآباد شهر منتقل و در زادگاه خود آرام می‌گیرد.

*تنگ بن آرامگاه شهید یوسف استاد

به گفته وی، پیکر مطهر شهید یوسف استاد با انتقال به شهرشان دوباره تشییع و در زادگاه خود یعنی روستای تنگ بن به خاک سپرده می‌شود.

نیری ادامه داد: روستای بی‌بی حکیمه نیز شهید عبدالکریم دبیری علی عسکرلو پس از 28 سال فرزند برومند خود را در آغوش می‌گیرد.

*شهید نیک بیان میهمان شهر بهمئی

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه خانواده شهید کریم نیک بیان شهرستان بهمئی (لکک) استان کهگیلویه و بویر احمد ساکن هستند پیکر مطهر این شهید نیز پس از تشییع در بهبهان به این شهر منتقل خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان با بیان اینکه این 12 پرستوی سبکبال در روز پنج شنبه 22 فروردین به زادگاه‌شان را عطرآگین کردند ادامه داد: در مراسم استقبال از این شهدای عزیز، که از پل مارون آغاز شد جمع زیادی از مردم بویژه خانواده‌های شهدا حضور داشتند.

*وداع با رزمندگان تیپ امام حسن مجتبی (ع)

وی خاطرنشان کرد: پس از آیین باشکوه استقبال، سپاه پاسداران میزبان شهدا شد و در‌‌ همان شب مردم بهبهان دعای کمیل را در کنار شهدا زمزمه کردند.

به گفته نیری، مراسم وداع با 12 شهید دفاع مقدس بهبهان شنبه 24 فروردین ماه (امشب) ساعت 9 شب در امامزاده حیدر (ع) برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان در پایان گفت: همه این شهدا از رزمندگان تیپ امام حسن مجتبی (ع) بهبهان می‌باشند که در عملیات والفجر 8 به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/72010/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول