اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی گرگان:

جوانان شادی خود را با کارهای خطرآفرین به نوروزی غمگین مبدل نسازند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: با پرهیز از انجام کارهای خطرآفرین، ترقه بازی، پرتاب مواد منفجره دستی و اقلام از این دست نوروز شاد خود و دیگران را به نوروزی غمگین و اندوهناک مبدل نسازیم.

جوانان شادی خود را با کارهای خطرآفرین به نوروزی غمگین مبدل نسازند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا اسفندیاری بعدازظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: هر ساله به بهانه آیین چهارشنبه‌سوری افراد سودجو بدون توجه به خطرات مرگ‎آور مواد منفجره آنها را وارد بازار می‎کنند که متأسفانه موجب حوادثی همچون قطع عضو، زخمی و مجروح شدن کودکان، نوجوانان، جوانان و در بعضی از مواقع مرگ اعضای یک خانواده می‎شود.

وی ادامه داد: کسانی که با منفجر کردن ترقه و پراکندن آتش، سلامتی مردم را هدف قرار می‎دهند، با تن دادن به رفتارهای آمیخته به هرج و مرج روحی، آیین چهارشنبه‌سوری را تحریف کرده‎اند.

از یک ماه قبل اقدامات سازمان در خصوص این روز آغاز شده است

مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در خصوص اقدامات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از روزهای قبل از چهارشنبه آخر سال افزود: هر سال یک ماه قبل از چهارشنبه‌سوری کل سازمان در خصوص اقدامات قبل، حین و بعد از چهارشنبه آخر سال جلسات هماهنگی را برگزار کرده و به بحث و تبادل‌نظر و تجربه می‎پردازند.

اطلاع‌رسانی امری مهم و اساسی در پیشگیری از حوادث است

اسفندیاری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که سازمان انجام می‎دهد، اطلاع‌رسانی و آگاه‎سازی مردم در خصوص حوادث و خطرات احتمالی این روز است.

وی افزود: روابط‎عمومی سازمان با برگزاری جلسه‎های متعدد با فرماندهان، مدیران شیفت، مسئولان ایستگاه و مدیران فنی عملیات سعی می‎کند تا با بهره‎گیری از نظرات، تجربیات و دانسته‎های آنها در خصوص حوادث و اتفاقاتی که در سال‎های گذشته با آن مواجه شدند، اطلاعات و آگاه‎سازی مناسبی را در سطح شهر برای خانواده‎ها و به خصوص جوانان و نوجوانان انجام دهد.

مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان بیان کرد: همچنین در این ‎خصوص نیروی انتظامی با قرار دادن اطلاعاتی از مواد منفجره و محترقه جدید که توسط افراد پرخطر و قانون‌شکن وارد جامعه شده است، سعی می‎کند تا در این آگاه‎سازی و فرهنگ‌سازی و مقابله با حوادث احتمالی، مردم را یاری کند.

اسفندیاری اذعان داشت: این اطلاع‌رسانی و آگاه‎سازی به طرق مختلف از جمله پخش بروشور، اطلاعیه، تراکت، عکس از حوادث سال‎های گذشته، توزیع سی‎دی‎های آموزشی در مدارس و کتابخانه‎ها، نصب بنر در سطح شهر و اقدامات مشابه صورت می‎گیرد.

خانواده نقش تعیین‌کننده‎ای در پیشگیری از حوادث دارد

مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان تأکید کرد: به طور طبیعی به دلیل دوست داشتن جوان و نوجوان به کسب تجربه و هیجان شاید افراد در این سن زیاد به تذکرها و هوشیاری‎ها گوش ندهند و توجه نکنند.

وی متذکر شد: در این بین خانواده‎ها می‎توانند نقش بسیار تعیین‌کننده‎ای را ایفا کنند و حوادث را کاهش داده و موجب شادی به دور از خطر و حادثه باشند.

از رفت و آمدهای غیرضروری در این شب پرهیز کنید

اسفندیاری به خانواده‎ها توصیه کرد: در صورتی که در خانواده‎ای خانم باردار، افراد مسن، کودکان و نوزادان حضور دارند از رفت‎و‎آمد در سطح شهر خودداری کنند.

وی ابراز داشت: سرپرست خانواده‎ها سعی کنند با تشکیل جمع‎های خانوادگی در محله و فراهم آوردن محیط شاد سالم فرزندان خود را کنترل و از بروز حوادث جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: خانواده‎ها با بازگویی و بیان حوادث و اتفاقات سال‎های گذشته که توسط رسانه‎ها و خبرگزاری‎ها منتشر می‎شود، فرزندان خود را توجیه کنند که یک شادی کاذب در یک لحظه می‎تواند موجب بروز خسارات جبران‎ناپذیری برای آنها یا افراد پیرامون خود شود.

با شادی کاذب نوروز شاد خود را به نوروزی غمگین مبدل نسازیم

مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان ابراز داشت: نوجوانان و جوانان با پرهیز از انجام کارهای خطرآفرین، ترقه‌بازی، پرتاب مواد منفجره دستی و اقلام از این دست نوروز شاد خود و دیگران را به نوروزی غمگین و اندوهناک مبدل نسازند.

وی با اشاره به اینکه اکثر تلفات و حوادث برای افراد پرخطر که با مواد منفجره سعی در ایجاد یک شادی کاذب دارند، خطاب به جوانان افزود: عینک‎ها قابل تعویض هستند، اما چشم‎ها نه و با رخ دادن حادثه برای انگشتان دست، آن انگشتان دوباره نمی‎رویند.

انتهای پیام/83004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول