اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

مشکلات اقتصادی کشور ناشی از عدم استفاده از مدیریت علمی است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: مدیریت مبتنی بر علم و نگاه کارشناسانه می‌توانست مشکلات اقتصادی امروز کشور را به حداقل ممکن کاهش دهد.

مشکلات اقتصادی کشور ناشی از عدم استفاده از مدیریت علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در جمع مردم اصفهان در جلسه پرسش و پاسخی با محوریت حماسه سیاسی پس از ایراد مقدمه‌ای به پاسخ به سئوال‌های حاضرین پرداخت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نقد باید نقاط قوت نیز در نظر گرفته شود، افزود: لازم است گفتمان مسلط بر کشور گفتمان امام، رهبری و انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز باید بر شعار‌های ارزشی گذشته خود پای بفشاریم، تصریح کرد: برای تحقق این گفتمان باید عالی‌ترین سطوح عقلانیت، دانش، علم و تخصص را به کار گرفت چرا که نمی‌توان بدون پشتوانه علمی و کارشناسی لازم تصمیم صحیحی اتخاذ کرد.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه هر اقدامی باید مبتنی بر علم و معرفت باشد، ادامه داد: در تصمیمات کلان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که با سرنوشت یک ملت و ملت‌های مسلمان در رابطه است، این پشتوانه را باید ارتقا داد که این به معنای استفاده از خرد جمعی، اعتماد و احترام به نگاه کارشناسی است.

وی با توجه به اینکه تحریم‌ها در ایجاد چالش‌ها و تنگناهای اقتصادی موثر بوده است، گفت: البته مدیریت مبتنی بر علم و نگاه کارشناسانه می‌توانست مشکلات امروز ما را به حداقل ممکن کاهش دهد.

عضو هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه با بیان اینکه ما به مراتب می‌توانستیم بیش از امروز ذخایر ارزی مورد نیاز را در اختیار خود داشته باشیم، افزود: سالانه حدود 270 میلیارد دلار از درآمد‌های حاصل از نفت، گاز و فراورده‌ها به اقتصاد ما تزریق شده و بیش از یک هزار میلیارد دلار نفت و فراورده‌های نفتی فروخته‌ایم که نشانگر ثروتمندی سرزمین ما است اما ذخایر ارزی ما با صرفه جویی می‌توانست به مراتب بیش از این باشد.

وی تأکید کرد: باید گفتمان دولت در عرصه‌های گوناگون سیاسی و فرهنگی با گفتمان اسلام و انقلاب تطابق کامل داشته باشد.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به نقدی مبنی بر اینکه امروز برخی از نامزدها برای رسیدن به منصب به صورت میلیاردی خرج می‌کنند، تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که باید همواره به آن توجه داشت این است که در این هزینه‌ها و حوزه‌های کاری به معنای دقیق کلمه دقیق باشیم تا هزینه‌های انبوه مادی و بی‌انضباطی‌های مالی نتواند سرنوشت سیاسی و انتخاباتی ما را تعیین کند، چرا که موجب آسیب زدن به روند مدیریتی کشور می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در حال حاضر حتی ساکتین فتنه نیز از گفتمان امام(ره) دم می‌زنند، مردم با وجود این تعدد نامزدها برای انتخاب فرد اصلح در راستای این گفتمان چه کنند، افزود: در این مورد باید کارنامه افراد در قبل و بعد از انقلاب مورد توجه قرار گیرد و بر اساس این کارنامه تصمیم به انتخاب نامزد مطلوب گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید بر اساس مصلحت نظام اسلامی حرکت کرد، گفت: من به هیچ وجه جزئی حرکت نمی‌کنم و در جهتی که راه را برای موفقیت گفتمان انقلاب که امروزه در کلام و منش رهبری تجلی یافته، هموار کند، عمل خواهم کرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نظر شما در به کار گیری نیروی متخصص و کار آمد در پیشبرد سند چشم انداز چیست اظهار کرد: یکی از بزرگترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی تربیت نیروی انسانی عالم، متخصص و کارآمد است که این سرمایه امروز در عالی‌ترین سطح در اختیار ما است و می‌تواند ارتقا پیدا کند.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: باید از این بدنه علمی و کارشناسی تربیت شده به ویژه کسانی که علاوه بر دانش و تخصص دستی نیز در حوزه اجرا داشته‌اند و از نزدیک مشکلات و چالش‌ها را لمس کرده‌اند برای مدیرت کشور بهره ببریم.

انتهای پیام/2301/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول