اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

اقتدار ایران ناشی از تلفیق اسلام و سیاست است / رهبری ولی‌فقیه رمز حضور دین در تمام عرصه‌ها

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه اقتدار ایران ناشی از تلفیق اسلام و سیاست است گفت: تنها با رهبری ولی فقیه می‌توان راه را برای حضور دین در همه عرصه‌ها هموار کرد.

اقتدار ایران ناشی از تلفیق اسلام و سیاست است / رهبری ولی‌فقیه رمز حضور دین در تمام عرصه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در نشستی با محوریت حماسه سیاسی در مسجد امام صادق (ع) اظهار کرد: بی‌تردید آنچه امروز شما را به این مکان کشانده دغدغه اسلام، انقلاب، پاسداری از شعار‌های انقلاب و شهدا و پاسداری از گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروزه این دغدغه در سخن، کلام، منش و مواضع شفاف رهبر معظم انقلاب تجلی یافته است، افزود: از خداوند می‌خواهم که این گفتمان را به درستی شناخته و در مسیر افزایش اقتدار گفتمان انقلاب اسلامی همراه ملت ایران قدم بردارم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعریف این گفتمان در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: این گفتمان، مبتنی بر اسلام ناب و فقاهت است و امام(ره) به عنوان یک مرجع تقلید و یک فیلسوف و عارف بلند مرتبه این اسلام را در عرصه‌های گوناگون زندگی و حیات سیاسی تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه اسلام برای اداره زندگی بشر دستورالعمل مدون دارد، ادامه داد: اسلام برای مسائل خرد و کلان در همه عرصه‌ها برنامه داشته و امام(ره) آن را به عنوان اسلامی که از قبل از تولد تا آخرین مرحله حیات انسان برای وی دستور، برنامه و نقشه راه تدوین کرده است می‌داند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه اسلام حتی برای حیات سیاسی ما دارای برنامه است، تأکید کرد: اقتدار امروز ایران ناشی از گام نهادن در مسیر اسلام و در عرصه حیات سیاسی در کنار یکدیگر است.

وی با بیان اینکه نماد اسلامی بودن عرصه حیات سیاسی ملت ایران، حضور یک شخص فقیه، عادل، اسلام شناس، مدیر، مدبر، شجاع، بی اعتنا به دنیا و متواضع در برابر خدا و بندگان صالح اوست، گفت: در دوران غیبت امام عصر(عج) باید با محوریت چنین شخصیتی دنیای اسلام اداره شود تا راه برای حضور دین در همه عرصه‌ها هموار شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد دولت به عنوان یک نماد قدرتمند، مقتدر و بی‌بدیل در نظام جمهوری اسلامی باید از همه ظرفیت و توانش برای گفتمان انقلاب اسلامی که در سیاست‌های کلی رهبری معظم انقلاب اعم از رهنمودها و راهکار‌ها نبین و تحلیل شده،استفاده کند.

وی اضافه کرد: تنها باید یک گفتمان با پرچم اسلام، انقلاب، امام(ره) و رهبری به مردم عرضه شود و از صالح‌ترین نیرو‌ها، بدون کمترین اغماض و چشم‌پوشی برای تحقق گفتمان انقلاب بهره ببریم.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه باید اخلاق و منش برآمده از تقوای سیاسی را در گفتار، رفتار و تعاملات خود با همه نهادینه کنیم، تصریح کرد: اگر این اصول کلی به پرچم فراروی دولت یازدهم تبدیل شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن چالش‌ها و تهدیدهای اقتصادی و فرهنگی ما، به قدرت و فرصت‌های طلایی تبدیل و وحدت ملی، انسجام اسلامی و شعار‌های کلیدی و راهبردی رهبر معظم انقلاب در کشور عینیت پیدا می‌کند.

وی افزود: امیدوارم با همدلی، هم کاری، احترام به عقل جمعی و بهره گرفتن از هر انسان صاحب فکر و اندیشه در هر موقعیتی راه را برای تحقق این اهداف متعالی هموار کنیم.

انتهای پیام/2301/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول