اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

کاندیداها برای کسب شهرت و منافع احزاب به میدان نیایند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اصل و اساس حرکت همه مسئولان نظام، حفظ انقلاب و کار برای خداست و اگر کاندیدایی می‌خواهد برای کسب شهرت و منافع احزاب به میدان انتخابات بیاید، بهتر است این اقدام را انجام ندهد.

کاندیداها برای کسب شهرت و منافع احزاب به میدان نیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد اظهار داشت: بسیاری از آقایان کاندیداهای ریاست جمهوری، سفرهای خود را به شهرهای مختلف آغاز کرده‌اند و برنامه‌های خود را به مردم اعلام می‌کنند که باید در این زمینه صادق باشند.

وی افزود: به آقایانی که به یزد آمده‌اند، بارها گفته‌ام که اصل و اساس حرکت ما، حفظ انقلاب و کار برای خداست و اگر برای شهرت و منافع حزب باشد، بهتر است این مسئولیت را نپذیرند اما اگر برای کمک و خدمت به مردم و انقلاب و اسلام باشد، عاقبت خوش و مرتبه بالای آن در هر دو دنیا نصیب آنها می شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 29 فروردین ماه، روز ارتش، یادآور شد: یکی از تدابیر امام خمینی (ره)، هدایت و برنامه‌ریزی نیروهای ارتش در مسیر انقلاب بود.

وی افزود: بدنه ارتش همین مردم بودند به همین دلیل نیز به انقلاب پیوستند و امام با درایت خود، ارتش را حفظ کرد و پیش برد و امروز ارتش ایران به این درجه و جایگاه رسیده است.

خطیب جمعه یزد خاطرنشان کرد: ارتش ما امروز یک ارتش قدرتمند و دارای علوم قوی است و بازویی توانمند و قدرتمند در کنار ولایت و انقلاب است.

ناصری همچنین با اشاره به اینکه بسیج، سپاه و ارتش هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند، افزود: ارتش امروز سرافراز و آماده در کنار سپاه و بسیج قرار دارند و هر سه برای اعتلای نظام اسلامی و مبارزه با تهدیدات دشمن تلاش می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث انرژی هسته‌ای، اظهار داشت: دانش هسته‌ای امروز دانش پایه در همه علوم است و حتی در کشاورزی برای مقاوم کردن گندم‌ و حبوبات در مقابل آفات از آن استفاده می‌کنند ضمن اینکه در سایر بخش‌ها از جمله پزشکی و .... نیز دارای کاربردهای بسیاری است.

ناصری خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به پیشرفت علوم، شرایط به نحوی است که اگر کشوری در همه دانش‌ها سرآمد باشد اما دانش‌ هسته‌ای نداشته باشد، عقب مانده است.

وی افزود: دشمنان ایران و در راس آنها آمریکا نیز نمی‌خواهد ایران اسلامی به این دانش و پیشرفت‌های حاصل از آن دست پیدا کند.

ناصری بیان کرد: آنها هم‌اکنون نیز متعجب هستند که چرا ایران با این همه تحریم هنوز سرپاست، بازارها پر است و همچنان در حال پیشرفت هستیم.

ناصری یادآور شد: آمریکا انتظار داشت با این تحریم‌ها، بازارهای ایران خالی شود و مردم یکدیگر را بخورند اما اکنون تعجب می‌کنند که همه چیز در بازارها وجود دارد و مردم نیز کم و بیش قدرت خرید دارند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: ایران مسیر خود را یافته و تنها به پیشرفت فکر می‌کند و به طور قطع آمریکا در مذاکرات هم حرفی برای گفتن ندارد.

وی تصریح کرد: ایران مصصم است که بر روی دانش هسته‌ای خود بایستد و به هیچ وجه از آن کوتاه نیاید و تلاش آمریکا و همدستانش در این زمینه بیهوده است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) اظهار داشت: خداوند سیمای حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) و پنج تن آل عبا را برای ما ترسیم کرده و ایثارگری، احسان، نیکوکاری و ... را از بهترین صفات و فضائل آنها قرار داده است.

وی افزود: وقتی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بیمار شدند، حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) تصمیم گرفتند برای شفای آنها، سه روز روزه بگیرند و هر سه روز نیز هنگام افطار فقیر به درب خانه آنها آمد و آنها غذایشان را به فقیر دادند و خود با آب افطار کردند.

ناصری تاکید کرد: این سیمایی است که خداوند متعال از این خاندان گرامی ترسیم کرده است.

وی بر ترویج سیره فاطمی در این ایام تاکید کرد و افزود: سخنرانان در کنار نوحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی، تلاش کنند برای نسل جوان به ویژه بانوان از حضرت زهرا (س) الگوسازی کنند.

انتهای پیام/2464/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول