اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت خبر داد

اختصاص 63 میلیارد تومان کمک دولت به صنعت چای

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: دولت از محل یارانه 30 میلیارد تومان و 33 میلیارد تومان نیز از محل واردات چای به منظور کمک به صنعت چای در نظر گرفته است.

اختصاص 63 میلیارد تومان کمک دولت به صنعت چای

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: درباره زن قضاوت‌های افراطی و تفریطی بسیاری شده است و برخی‌ برای زن ارزشی قائل نیستند و عده‌ای نیز بی‌حساب زن را جنس برتر می‌دانند.

وی با بیان اینکه هر دو گروه به این موجود مظلوم و لطیف ظلم کردند، افزود: اسلام زن را مانند مرد انسان قابل تکامل و رسیدن به کمال عالی معرفی کرده است و زن به لحاظ الهی از مرد چیزی کم ندارد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه از حضرت زهرا (س) در قرآن به عنوان کوثر یاد شده است، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) یکی از آیات بزرگ الهی است.

وی تمام خوبی‌ها و زیبایی‌های دنیا را در وجود حضرت زهرا (س) خلاصه‌ شده خواند و اذعان کرد: مریم، آسیه، خدیجه و فاطمه از زنان برجسته عالم هستند.

قربانی با تصریح بر اینکه حضرت فاطمه (س) از نظر جایگاه انسانی در حد انبیاء و امامان معصوم (ع) قرار دارد، گفت: حضرت فاطمه (س) به عنوان دختر، همسر، مادر و زن انقلابی به تمام انسان‌ها درس آموخت.

وی مخفیانه دفن شدن این بانوی گرامی اسلام را سند حمایت از ولایت در تاریخ دانست و یادآور شد: درس حضرت فاطمه (س) موجب پیروزی انقلاب اسلامی و پیروی مردم از ولایت فقیه شده است.

امام جمعه رشت به زلزله بوشهر اشاره کرد و از مردم خواست به کمک زلزله‌زدگان این استان بشتابند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت و بهداشت، اذعان کرد: یکی از ویژگی‌های اسلام پاکیزگی است و نظافت را باید وسیله سلامتی قرار داد.

قربانی در ادامه به سفر رحیمی به گیلان اشاره کرد و افزود: مسئله کشاورزی به ویژه چای و برنج وضعیت مطلوبی ندارد و اختیار برنامه‌ریزی و مدیریت کارگروه چای در سفر رحیمی به استاندار گیلان تفویض شد.

وی اضافه کرد: در صورت تصویب مصوبات کارگروه چای در تهران گام بزرگی برای توسعه کشاورزی و صنعت چای برداشته می‌شود.

خطیب جمعه رشت یکی از مصوبات کارگروه چای را نرخ‌گذاری برگ سبز چای عنوان کرد و یادآور شد: در این کارگروه برگ سبز درجه یک چای یک‌هزار و 200 تومان و درجه دو نیز 650 تومان در هر کیلو نرخ‌گذاری شده است.

وی اذعان کرد: دولت از محل یارانه 30 میلیارد تومان و 33 میلیارد تومان نیز از محل واردات چای به منظور کمک به صنعت چای در نظر گرفته است که در مجموع 63 میلیارد تومان می‌شود.

قربانی حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/84001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول