اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت کوهنوردی کردستان مطرح کرد

علمی‌سازی کوهنوردی رویکرد هیئت کردستان / جای آموزش و پژوهش خالی است

سرپرست هیئت کوهنوردی استان کردستان با تأکید بر لزوم تزریق علم و دانش به ورزش گفت: مهم‌ترین راهبرد هیئت علمی کردن ورزش کوهنوردی است.

علمی‌سازی کوهنوردی رویکرد هیئت کردستان / جای آموزش و پژوهش خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان پنج‌شنبه شب در جمع گروه‌های کوهنوردی بانوان کردستان با بیان اینکه رمز موفقیت ورزش در عصر حاضر استفاده از دانش و علم روز است اظهار کرد: به همین دلیل راهبرد اصلی هیئت استان به کارگیری علم در رشته کوهنوردی است.

وی دانایی را پیش‌نیاز و مقدمه توانایی جسمانی و ورزش دانست و خاطرنشان کرد: با رویکرد علمی به ورزش علاوه بر تندرستی ورزشکاران زمینه موفقیت آنها در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی نیز فراهم می‌شود.

سرپرست هیئت کوهنوردی کردستان با اشاره به جای خالی آموزش و پژوهش در ورزش خاطرنشان کرد: توجه به این دو مقوله بستر لازم برای علمی‌سازی کوهنوردی را فراهم خواهد کرد.

باغبانیان با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در ورزشکاران این رشته بویژه در میان بانوان کردستانی بر لزوم فعالیت بیشتر هیئت، برای رشد و ارتقای بار فنی آنها تاکید کرد و گفت: باید برای رفع مشکلات در این خصوص گام‌های محکم‌تری برداریم.

وی اولویت دوم هیئت کوهنوردی استان کردستان را "شناسنامه‌دار" کردن گروه‌های کوهنوردی عنوان کرد و افزود: شرط لازم در این زمینه توجه به بیمه ورزشکاران است تا بتوانند از مزایای آن در موقع نیاز استفاده کنند.

سرپرست هیئت کوهنوردی کردستان طبقه‌بندی و سیستماتیک شدن گروه‌ها را دیگر برنامه مهم هیئت برای ارتقای سطح فنی ورزش کوهنوردی استان ذکر کرد.

باغبانیان در ادامه به بیان پاره‌ای از مشکلات پیش‌روی کوهنوردی کردستان پرداخت و طی آن نبود حامیان مالی قدرتمند در این رشته را به عنوان یک معضل جدی ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اینکه حضور ورزش کوهنوردی کردستان در عرصه‌های بین‌المللی مستلزم برخورداری از بنیه مالی بالاست اظهار کرد: اندک حمایتی هم که در این رشته وجود دارد به صورت خودجوش و متاثر از افراد متعصب و علاقه‌مند به این ورزش است.

سرپرست هیئت کوهنوردی استان کردستان با تاکید بر اینکه برخی هیئت‌های ورزش آنگونه که باید از بودجه دولتی برخوردار نیستند تصریح کرد: در مقابل به ورزش‌هایی که طرفداران بیش‌تری دارند توجه زیادی می‌شود.

باغبانیان با تقدیر از کمک‌های اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان به هیئت کوهنوردی استان، پذیرش مسئولیت در این ورزش را اقدامی بسیار دشوار و در عین حال لذت‌بخش و ناشی از احساس تعهد و وظیفه عنوان کرد.

وی یکی از نقاط افتخارآمیز این ورزش در چند ماهه اخیر را کار و تلاش برای پیشرفت ورزش کوهنوردی بیان کرد و اظهار کرد: تمامی این اقدامات با دست خالی و با کم‌ترین بودجه در حال انجام است.

سرپرست هیئت کوهنوردی کردستان انسجام گروه‌ها و ورزشکاران رشته کوهنوردی را خواست هیئت عنوان کرد و افزود: باید در این زمینه کوهنوردان حمایت لازم را از ما به عمل آورند.

باغبانیان در پایان ابراز امیدواری کرد با همت و تلاش ورزشکاران کوهنورد و حمایت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان زمینه رشد و بالندگی این ورزش در سطح استان فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول