اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی:

90 درصد مردم خراسان‌رضوی میوه و سبزی کافی مصرف نمی‌کنند

رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: 90 درصد مردم خراسان‌رضوی کمتر از پنج واحد میوه و سبزی در طول روز استفاده می‌کنند.

90 درصد مردم خراسان‌رضوی میوه و سبزی کافی مصرف نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد رضا سعیدی امروز در مراسم آغاز هفته سلامت در مدارس در کانون علم و ادب مشهد اظهار کرد: تقریبا یک سوم افراد بزرگسال جهان مبتلا به فشار خون بالا هستند.

سعیدی در ارتباط با کنترل فشار خون و جلوگیری از آن خاطرنشان کرد: با تغذیه سالم و مصرف روزانه پنج وعده سبزیجات و میوه‌جات می‌توان از بروز فشار خون جلوگیری کرد.

رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی افزود: عوامل دیگری نیز مانند استفاده کم‌تر از روغن، افزایش فعالیت بدنی و استفاده کم‌تر از نمک می‌تواند از مبتلا شدن به فشار خون جلوگیری کند.

سعیدی یادآور شد: با بررسی‌های انجام شده در خراسان‌رضوی مشخص شد 90 درصد از مردم کم‌تر از پنج واحد میوه و سبزی در طول روز استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بدنی و ورزشی در سلامتی نقش مهمی را ایفا می‌کند، ادامه داد: 76 درصد جمعیت در طول روز فعالیت بدنی کافی ندارند که این امر سبب بروز مشکلات و بیماری‌های مختلف می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی تصریح کرد: تنها 30 دقیقه فعالیت بدنی روزانه می‌تواند عامل موثری در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی باشد.

انتهای پیام/70001/ط3/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول