اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همسر شهید علی‌محمدی در قم:

باید سرمان را بالا بگیریم و به ایرانی بودن خود افتخار کنیم / وحدت ضامن موفقیت در برابر دشمن

همسر شهید علی‌محمدی با اشاره به موفقیت‌های گسترده ایران در عرصه‌های علمی و فناوری گفت: امروز باید سرمان را بالا بگیریم و به ایرانی بودن خود افتخار کنیم.

باید سرمان را بالا بگیریم و به ایرانی بودن خود افتخار کنیم / وحدت ضامن موفقیت در برابر دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، منصوره کرمی چهارشنبه شب در همایش دانشجویی روز ملی فناوری هسته‌ای که با حضور خانواده شهدای هسته‌ای در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد پیشرفت‌های ایران در مسئله هسته‌ای را غرورآفرین خواند و با اشاره به بازدید خود از سایت شهید علی‌محمدی اظهار داشت: کاش همه مردم ایران می‌توانستند از این سایت بازدید کنند و این کار غرورآفرین و بزرگ را با چشمان خود می‌دیدند.

وی گفت: با مشاهده پیشرفت‌های هسته‌ای کشور خدا را شکر کردم و از اینکه ایرانی هستم به خود بالیدم.

همسر شهید علی‌محمدی با اشاره به فعالیت‌های دانشمندان و متخصصان هسته‌ای در شرایط بسیار سخت و مشکل ابراز داشت: این در حالی است که این دانشمندان در گمنامی به سر می‌برند و کار کردن در این شرایط بسیار ارزشمند است.

وی یادآور شد: پیشرفت‌ها و موفقیت‌های هسته‌ای ایران زمانی به دست آمد که دستان ما خالی بود و هیچ کمکی به ما نشد و علمی نیز در اختیار ما قرار داده نشد.

کرمی در این زمینه به گوشه‌ای از سخنان شهید علی‌محمدی اشاره و خاطرنشان کرد: همسرم می‌گفت وقتی کتاب‌هایی که در این زمینه نوشته شده است را می‌خواندیم متوجه می‌شدیم معادلاتی که در کتاب‌ها است به عمد اشتباه آورده شده که تازه ما شروع به غلط‌گیری می‌کردیم.

وی گفت: شهید علی‌محمدی می‌گفت حتی زمانی که ما یک پیچ و مهره نیاز داشتیم که آنها فکر می‌کردند این پیچ و مهره به درد کار بزرگی می‌خورد آن را به ما نمی‌دادند و ما خودمان آن را طراحی می‌کردیم و متخصصان متعهد کشور آن را تراشکاری می‌کردند.

کرمی دستیابی به انرژی هسته‌ای توسط دانشمندان ایران اسلامی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: جای افتخار دارد و همه ما باید سرهایمان را بالا بگیریم و به ایرانی بودن خود افتخار کنیم که با دستان خالی به این موفقیت‌ها دست یافتیم.

وی با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ قدرت است، خاطرنشان کرد: قدرت با پیشرفت‌های علمی به دست می‌آید و دشمنان ما برای اینکه ما به قدرت دست نیابیم مخالف دستیابی ما به فناوری هسته‌ای هستند.

همسر شهید علی‌محمدی با اشاره به اینکه دشمنان مخالف الگو شدن ایران در منطقه هستند ابراز داشت: مشکل آنها دستیابی ما به فناوری هسته‌ای نیست بلکه مشکل آنها این است که ما از لحاظ علمی پیشرفت نکنیم.

وی تاکید کرد: ما باید بر روی همین نقطه ضعف دشمن دست بگذاریم و تا می‌توانیم در عرصه علمی پیشرفت کنیم همانطور که پس از انقلاب به همت متخصصان و دانشمندان کارهای بزرگی در کشور انجام شد.

کرمی با بیان اینکه باید به این خودباوری برسیم که توانایی دستیابی به پیشرفت‌های علمی را داریم خاطرنشان کرد: آرامش و امنیت با چیزی جز پیشرفت‌های علمی تضمین نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب دشمنان به شکل‌های مختلفی خواستند تا ملت ایران را از پای درآورند، تصریح کرد: امروز به لحاظ قدرت که در زمینه‌های علمی به دست آوردیم دشمن جرأت حلمه به ما را ندارد.

همسر شهید علی‌محمدی با بیان اینکه دشمن راهی جز تهدید ندارد، بیان داشت: باید دست به دست هم دهیم تا شرایط بسیار سخت تحریم را بگذرانیم.

وی در ادامه به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا، اسرائیل و انگلیس فکر کردند با ترور همسر من و دیگر شهدای هسته‌ای خدشه‌ای در دستیابی ایران به فناوری وارد می‌شود و می‌توانند ما را از هدفمان دور کنند غافل از اینکه با شهادت این عزیزان ملت ایران انگیزه بیشتری پیدا کرد.

کرمی با بیان اینکه دشمن وقتی دید از ترور، تهدید و تحریم موفق نمی‌شود از راه‌های دیگر وارد می‌شود گفت: باید چشمانمان باز باشد و متوجه هدف دشمن شویم و ضامن موفقیت در این راه هدف و وحدت ما است.

وی انتخابات آینده را عرصه بزرگی برای ملت ایران دانست و اظهار داشت: همه باید دست به دست هم دهیم و یک رئیس جمهور صالح را انتخاب کنیم که ادامه‌دهنده راه شهدا باشد و اجازه ندهیم زحماتی که در این راه کشیده شده است به هدر رود.

انتهای پیام/78010ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول