اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان:

مشکلات کلان‌شهر‌ها انتزاعی و جزیره‌ای برطرف نمی‌شود

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: مشکلات کلان‌شهر‌ها به صورت انتزاعی و جزیره‌ای برطرف نمی‌شود و گذر از نگاه جزیره‌ای به سوی دیدگاه‌های فرا‌نگر برای رسیدگی به مشکلات شهری الزامی است.

مشکلات کلان‌شهر‌ها انتزاعی و جزیره‌ای برطرف نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در دهمین همایش مدیریت بحران شهرداری‌های کلان‌شهر‌های کشور با اشاره به اینکه از ابتدای آفرینش انسان‌ها با وقوع بحران‌ها و حوادث مواجه بوده‌ایم، اظهار کرد: قرآن کریم به مباحث بحران، ایمنی شهر‌ها و آمایش سرزمین تأکید دارد.

وی با بیان اینکه انسان‌ها با بحران‌های مختلفی از جمله بحران‌های رایج و خفته فعال، آب و هوایی، زمین‌شناسی و سایر بحران‌ها مواجه بوده و هستند، ادامه داد: نبود هماهنگی میان مدیریت بحران و برنامه‌ریزی برای توسعه از مهم‌ترین مشکلات موجود در شهر‌ها به شمار می‌رود.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه آمایش سرزمین یکی از مباحث مهم و کلیدی در مدیریت بحران به شمار می‌رود، تصریح کرد: برنامه‌ریزان شهری، توسعه و مدیریت بحران‌ها نباید به صورت موازی حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این موضوع به میزان بسیاری در بحران‌های انسان‌ساز مشاهده می‌شود، اضافه کرد: عدم هماهنگی میان برنامه‌ریزان توسعه شهری و مدیریت بحران‌ها، سبب ایجاد آسیب‌های بسیاری در سطح شهر‌ها می‌شود.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه وجود بحران‌های درون‌زا در سطح کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تأکید کرد: آلودگی هوا و گره‌های ترافیکی از مهم‌ترین بحران‌های درون‌زا در سطح کشور است و در حال حاضر اکثر کلان‌شهر‌ها با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزان توسعه شهری و مدیریت بحران‌ها در سطح شهر‌ها نباید به صورت موازی فعالیت کنند و برنامه‌ریزی‌های این دو مجموعه باید در یک مسیر باشد، افزود: در حال حاضر اکثر کلان‌شهر‌های کشور با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند و تعطیلی شهر‌ها در زمان وقوع آلودگی تنها به عنوان یک درمان مقطعی برای کاهش آلودگی هوا به شمار می‌رود.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر مسئولان برای کاهش مشکلات موجود در سطح شهر‌ها به دنبال معلول‌ها هستند و باید دلایل وقوع این مشکلات شناسایی شود، گفت: حرکت به سوی شناسایی معلول‌های وقوع مشکلات، یکی از نقاط ضعف مسئولان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات کلان‌شهر‌ها به صورت انتزاعی و جزیره‌ای برطرف نمی‌شود و گذر از نگاه جزیره‌ای به سوی دیدگاه‌های بلندنظرانه برای رسیدگی به مشکلات شهری الزامی است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی شهری باید با مدیریت بحران توأم باشد.

جمالی‌نژاد با تأکید بر اینکه تمام مجموعه‌های موجود در سطح شهر‌ها باید برای کاهش مشکلات در کنار یکدیگر حرکت کنند، ادامه داد: در حال حاضر توسعه کلان‌شهر‌ها به صلاح کشور نیست و باید از این توسعه‌ها جلوگیری شود و روستا‌ها و شهر‌های کوچک در سطح کشور توسعه و تقویت شوند.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول