اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح مودت رخ داد

کمک 11 میلیون تومانی برای ساخت امامزاده قاسم در تیمیجان تویسرکان

مسئول فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان از کمک 11 میلیون و 170 هزار تومانی مردم در قالب طرح مودت برای ساخت امامزاده قاسم روستای تیمیجان تویسرکان خبر داد.

کمک 11 میلیون تومانی برای ساخت امامزاده قاسم در تیمیجان تویسرکان

مهدی محمدظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه بقاع متبرکه مأمنی امن برای رسیدن به آرامش روحانی و جسمانی است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر به بازسازی و ساماندهی اماکن متبرکه و امامزاده‌ها از سوی اوقاف توجهی خاص شده است.

وی با اشاره به ساخت، ترمیم و مرمت تعداد زیادی از مکان‌های مقدس در شهرستان، گفت: رسیدگی و حفاظت از امامزاده‌ها و اماکن متبرکه برای تبدیل این مراکز به قطب فرهنگی و دینی برای مقابله با برنامه‌های دشمن به عنوان بهترین ساز و کار در حال انجام است.

مسئول فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان بیان کرد: کاربرسازی محیط‌ و فضای روحانی بقاع و امامزاده‌ها نیازمند همکاری و هم‌یاری مردم خیر و نیکوکار برای انتقال اندیشه و ارزش‌های ناب اسلام محمدی(ص) است.

وی رمز موفقیت نهادینه کردن ارزش‌های دین مبین اسلام را در چارچوب بهره‌وری بهینه از ظرفیت‌های اماکن متبرکه دانست و اذعان کرد: توسعه‌یافتگی و تعمیق باورها و اعتقادات انسان سبب سلامتی افکار و رشد فکری نسل‌ها خواهد شد.

محمد‌ظاهری در ادامه سخنانش، با اشاره به اینکه بخشی از بقاع و امامزاده‌های تویسرکان ترمیم و بازسازی شده‌اند، اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان به منظور بازسازی ساختمان قدیمی امامزاده قاسم روستای تیمیجان را تخریب و برای ساخت ساختمان جدید زمینه را مهیا کرد.

وی با اشاره به اینکه این آرامگاه مطهر 300 متر مربع زیربنا دارد، افزود: عملیات ساخت فنداسیون امامزاده پس از تخریب بنا در سال گذشته با بودجه این نهاد آغاز و در همین سال به پایان رسید.

مسئول فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان اعتبار دولتی صرف شده برای تخریب و ساخت و تکمیل فنداسیون امامزاده قاسم روستای تیمیجان را 13 میلیون تومان اعلام کرد.

وی بیان اینکه بقعه این امامزاده در 23 کیلومتری شمال باختر تویسرکان در خارج از روستا در مسیر گنجنامه واقع شده است، ابراز کرد: اصل بنای امامزاده قاسم به صورت مدور به قطر پنج و ارتفاع چهار متر است که حدود دو متر آن را گنبد مخروطی بلند تشکیل و ساختمان قدیمی این مکان با دو درب و سه پنجره کوچک در ساخت قبل طراحی شده بود.

محمد‌ظاهری اظهار داشت: براساس مستندات وارده امامزاده قاسم یکی از فرزندان امام موسی کاظم(ع) است.

وی در پایان از کمک 11 میلیون و 17هزار تومانی مردم تویسرکان در قالب طرح مودت برای ساخت امامزاده قاسم روستای تیمیجان شهرستان خبر داد و افزود: امسال ساخت امامزاده آغاز می‌شود، امیدواریم مردم نیکوکار ما را همانند همیشه در تکمیل و آماده‌سازی ساختمان این بارگاه مقدس یاری کنند.

انتهای پیام/89010/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول