اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن 76 کیلوگرم

فرنگی‌کار قمی قهرمان کشور شد

فرنگی‌کار قمی با کسب برتری مقابل تمام حریفان خود موفق به کسب عنوان نخست و مقام قهرمانی کشتی فرنگی نوجوانان کشور شد.

فرنگی‌کار قمی قهرمان کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی برای ورزش کشورمان سال بسیار مهمی است چرا که ملی پوشان ورزش ایران در رشته‌های مختلف تلاش می‌کنند خود را در آستانه بازی‌های آسیایی کره جنوبی در بهترین شرایط قرار دهند و در کاروان اعزامی کشورمان به این رقابت‌ها قرار بگیرند.

ابراهیمی یکی از دو فرنگی‌کار طلایی قم در انتخابی تیم ملی

رقابت‌های مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان کشورمان با شرکت فرنگی‌کاران استان‌های مختلف به مدت دو روز در سالن شهدای هفتم تیر تهران به انجام رسید و طی آن فرنگی‌کار قمی با کسب برتری مقابل تمام حریفان خود به نشان طلا دست یافت.

این کشتی‌گیر ارزنده مهدی ابراهیمی فرنگی‌کار نوجوان و آینده‌دار وزن 76 کیلوگرم است که در وزن خود با شکست تمامی رقبا در نهایت نفر نخست این وزن لقب گرفت تا بدین ترتیب شانس اول این وزن برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2013 باشد.

در وزن 76 کیلوگرم کشتی‌های زیبایی از سوی ابراهیمی به نمایش درآمد و سرانجام به ترتیب فرنگی‌کاران قم، خوزستان، کرمانشاه، تهران، خراسان شمالی و تهران در رده‌های اول تا پنجم مشترک این وزن قرار گرفتند و دو نفر برتر به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند.

بازی‌های آسیایی 2014 کره جنوبی پیش روی ورزش ایران

از سوی دیگر مسابقات قهرمانی آسیا، جام‌ها و تورنمنت‌های بین‌المللی، قهرمانی جهان و جام جهانی در اکثر رشته‌های ورزشی همچون سال‌های گذشته طبق روال برگزار می‌شود و در این بین کشتی فرنگی سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده است و باید در میادین گوناگون به میدان برود.

در حال حاضر تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان یعنی سه رده سنی آماده پیکارهای مهم برون مرزی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی می‌شوند و در این بین تیم ملی نوجوانان دو کشتی‌گیر قمی را در ترکیب خود دارد.

اعزام تیم ملی کشتی فرنگی به مسابقات قهرمانی آسیا و جهان

کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به منظور شناخت برترین‌ها برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ابتدا نگاهی جدی به پیکارهای قهرمانی کشور داشت و سپس برترین‌های اوزان مختلف این رقابت‌ها همراه با چهره‌های شاخص از نظر فنی را به انتخابی اول دعوت کرد.

به همین منظور مرحله اول انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان کشورمان از شور و هیجان بسیار بالایی برخوردار بود و برخی از کشتی‌گیران به اتفاق پدران و اعضای خانواده خود به تهران آمده بودند تا جواز حضور در مسابقات آسیایی را کسب کنند.

انتهای پیام/78002/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول