اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی استان قم:

نخستین کشتی آسیایی علیزاده پورنیا 30 فروردین برگزار می‌شود

رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: نخستین مسابقه رسمی نماینده قم در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا روز جمعه سی ام فروردین ماه برگزار می‌شود.

نخستین کشتی آسیایی علیزاده پورنیا 30 فروردین برگزار می‌شود

محسن حلوایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: بعد از چهره درخشان و ارزنده‌ای همچون مرحوم محسن پودنکی و همچنین فرنگی‌کاران توانمندی مانند افشین میرصالحی، روح‌الله میکائیلی، عباس نوری، مسعود فشکی و روح‌الله میکائیلی در سال‌های اخیر، اکنون ‌هادی علیزاده پورنیا مرد اول کشتی استان قم در میادین برون مرزی محسوب می‌شود.

آغاز پیکارهای کشتی قهرمانی آسیا از 28 فروردین ماه

وی افزود: این کشتی‌گیر شاخص بعد از کسب هشت مدال برون مرزی که دو طلا و نقره جام‌های جهانی 2012 و 2013، طلای 2012 آسیا، طلای 2012 دانشجویان جهان و برنزهای 2012 جام‌های بین‌المللی آزوماش اوکراین و ریاست جمهوری قزاقستان، طلای 2009 جام بین‌المللی شهدا و برنز جوانان 2010 آسیا را در کارنامه دارد، از بیست و هشتم فروردین ماه به عنوان عضو تیم ملی در وزن 74 کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2013 به مصاف رقبا می‌رود.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در این رقابت‌ها عبدالله چمن‌گلی است در حالی که علی اشکانی، حسن حسین‌زاده، بابک کریم‌زاده و مهدی شربیانی به عنوان مربی، رامین امیرساسان به عنوان پزشک تغذیه، داود آزاد بخت به عنوان پزشک و بهرام مشتاقی به عنوان سرپرست، این تیم را در جدال با رقبای آسیایی همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تیم ملی در هفت وزن راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌شود و نفرات ملی پوش در پنج وزن تاکنون به صورت قطعی مشخص شده‌اند، ابراز داشت: ترکیب تیم ایران در اوزان 55 و 120 کیلوگرم تا پیش از آغاز این رقابت‌ها و پس از بررسی توسط کادر فنی تیم ملی اعلام خواهد شد.

رقابت علیزاده پورنیا با حریفان آسیایی در روز جمعه 30 فروردین

حلوایی در ادامه به مشخص شدن برنامه و نحوه برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا اشاره کرد و بیان داشت: این پیکارها از روز چهارشنبه 28 فروردین ماه آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان در روز نخست در چهار وزن برابر حریفان به رقابت می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه 28 فروردین ماه وزن‌کشی اوزان 55، 60، 66 و 120 کیلوگرم انجام شده و مسابقات این اوزان در روز پنج‌شنبه 29 فروردین انجام می‌شود در حالی که وزن‌کشی سه وزن دیگر یعنی اوزان 74، 84 و 96 کیلوگرم در همین روز صورت می‌گیرد و کشتی‌گیران این اوزان نیز روز جمعه سی‌ام فروردین ماه به میدان می‌روند.

رئیس هیئت کشتی استان قم عنوان داشت: ‌هادی علیزاده پورنیا کشتی‌گیر قمی حاضر در این رقابت‌ها کشتی‌های خود را از ساعت 14 تا 21 و 30 دقیقه روز جمعه 30 فروردین ماه در وزن 74 کیلوگرم برابر حریفان آسیایی برگزار می‌کند.

انتهای پیام/78002/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول