اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

چرا ریاض الاسعد ترور شد/ اختلاف اخوان و النصره با ارتش آزاد

جبهه النصره معتقد است نیروهای ارتش آزاد با خیانت خود منجر به کشته شدن صدها نفر از نیروهایش در نبرد «خناصر» شدند.

چرا ریاض الاسعد ترور شد/ اختلاف اخوان و النصره با ارتش آزاد

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس به نقل از المنار، ریاض الاسعد فرمانده جدا شده از ارتش سوریه که رهبری مخالفان مسلح موسوم به ارتش آزاد را بر عهده داشت، دو هفته قبل در شهر «المیادین» در استان دیرالزور هدف قرار گرفت.

این شهر یکی از مراکز اصلی نفوذ نیروهای جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه است.

وی در حالی هدف ترور قرار گرفت که از سوی دوستانش در جبهه النصره متهم به خیانت شد و وی در پاسخ به آنها گفته بود که آنها به دنبال نابود کردن انقلاب هستند.

المنار در این گزارش تاکید می‌کند که اختلاف میان جبهه النصره و اخوان المسلمین با نظامیان جدا شده از ارتش سوریه موسوم به ارتش آزاد از یکسال قبل و از زمان تسلط مخالفان بر بخش‌های شمالی این کشور از جمله حلب و ادلب آغاز شد.

 

درگیری زمانی آغاز شد که جبهه النصره پس از تسلط براین شهرها «هیئت الشرعیه» برای اجرای احکام اسلامی را تاسیس کرد که دیگر مخالفان این اقدام را فرصت طلبی اخوان و النصره دانسته‌اند.

درگیری‌های جدید بین النصره و گروه تحت فرمان ریاض الاسعد نیز پس از درگیری‌های ریف دمشق در خناصر آغاز شد، زمانی که نیروهای النصره در این شهر در محاصره نیروهای ارتش سوریه قرار داشتند از ارتش آزاد کمک خواستند.

زمانی که النصره از نیروهای ارتش آزاد برای مقابله با ارتش سوریه در نبرد خناصر کمک خواست نیروهای ارتش آزاد به فرماندهی ستار العمیدی بجای کمک به النصره، به شهر السفیره که در کنترل النصره بود حمله و ذخایر سلاح جبهه النصره را غارت کردند.

این درحالی بود که النصره درپی نبرد خناصر وادار شده بود نیروهای خود را که در السفیره حضور داشتند، خارج کند.

همزمان نیروهای دولتی سوریه نیز صدها نفر از نیروهای النصره را در خناصر کشتند که این مسئله باعث شد تا شاخه القاعده سوریه برای انتقام مصمم شود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول