اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به کاهش بارندگی‌ها

کشاورزان خراسان شمالی از کشت محصولات آب‌بر خودداری کنند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با اشاره به کاهش بارندگی‌های چند ماه اخیر در این استان از کشاورزان خواست تا با انتخاب کشت مناسب در فصل زراعی جاری از کشت محصولات آب بر خودداری کنند.

کشاورزان خراسان شمالی از کشت محصولات آب‌بر خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، علیرضا عامری با اشاره به تغییر کشت غالب در برخی مناطق استان به سمت محصولات پر آب‌بر تصریح کرد: کشت این گونه محصولات منجر به استفاده مازاد آب شده و تأمین آب مورد نیاز سایر کشاورزان را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کشت این‌گونه محصولات موجب اختلال در نظام بهره‌برداری از منابع آب می‌شود، گفت: برداشت غیرمجاز آب و استفاده آب مازاد موجب تضییع حقوق دیگر کشاورزان می‌شود.

عامری خواستار توجه بهره‌برداران منابع آب به حقوق سایر کشاورزان شد و با اشاره به کمی بارش از تمام کشاورزان خواست تا با مدیریت در کشت و استفاده بهینه از منابع آبی موجود پیامدهای ناگوار خشکسالی جاری را به حداقل برسانند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، مجموع حجم مفید ذخایر آب سدهای استان تا نیمه فروردین ماه سال جاری را حدود 100 میلیون متر مکعب ذکر کرد و افزود: سدهای استان توان تنظیم سالانه 165 میلیون متر مکعب و ذخیره سازی 249میلیون متر مکعب آب را دارند.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش از 106 میلیون متر مکعب آب برای مصارف کشاورزی، شرب و محیط زیست رها شده که در این میان سد شیرین دره با بیش از 63 میلیون متر مکعب بیشترین حجم خروجی آب را داشته است.

عامری تاکید کرد: استفاده از روش‌های جدید آبیاری علاوه بر افزایش محصول در پیشگیری از بروز بحران کم آبی بسیار موثر است.

وی رعایت قوانین توسط بهره‌برداران منابع آب را لازمه تحقق توسعه پایدار منابع آب دانست.

انتهای پیام/63001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول