اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی همدان:

مشکل گرانی‌ها به بازار مربوط نیست / مجمع امور صنفی کاندیدای شورای شهر معرفی می‌کند

رئیس مجمع امور صنفی همدان گفت: مشکل گرانی در بازار پرتقال و گوجه‌فرنگی به بازار مربوط نیست و عوامل دیگری در این موضوع نقش داشتند.

مشکل گرانی‌ها به بازار مربوط نیست  / مجمع امور صنفی کاندیدای شورای شهر معرفی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا فرسایی‌وحید ظهر امروز در نخستین اجلاس ماهانه مجمع امور صنفی همدان در سال 92 با بیان اینکه تعطیلی ایام فاطمیه، حضور فروشندگان خانم، مانکن‌ها و نوع نگاه مردم در دهه‌های اول انقلاب با امروز متفاوت است، اظهار داشت: سال‌ها است که این موضوعات مطرح است و در حال بررسی این موارد هستیم.  

وی با بیان این که نباید همه مشکلات در بازار را به بازاریان نسبت داد، ادامه داد: ما سال‌هاست که در حال بررسی هستیم که چرا جوانان به مسجد نمی‌روند و نمی‌توان به اجبار در مغازه‌ها پرچم سیاه نصب کرد و در همه اقشار مردم و با هر پست و مقام و لباسی سرشت‌های خوب و بد وجود دارد.

رئیس مجمع امور صنفی همدان افزود: برای رفع مشکلات باید مسائل فرهنگی اجتماع ریشه‌یابی شود و عوامل مشخص شود و نه اینکه گروهی را متهم کرد و آیا فقط بازار در گرانی‌ها مؤثر است و یا عواملی دیگری هم اثر دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 90درصد بازار توزیع کننده است، تصریح کرد: بیشترین مشکلات بازار مربوط به تولید و نوسانات ارزی است و اما معلوم نیست نوسان در بازار پرتقال و گوجه فرنگی از کجا ناشی شده، مگر این دو محصول در کشور تولید نمی‌شود، پس مشکلات و گرانی این دو محصول از کجاست که به بازار نسبت می‌دهند.

فرسایی‌وحید در ادامه با اشاره به اینکه مجمع به بازرسان افتخاری نیاز دارد، بیان داشت: مجمع امور صنفی برای انجام بازرسی و آمارگیری به بازرسان افتخاری نیاز دارد و اعضا افرادی را برای این منظور معرفی کنند تا آمار جمع آوری شود و در سیستم مکانیزه بانک اطلاعاتی ایجاد شود.

وی با اشاره به این که مجمع امور صنفی قصد معرفی کاندیدای شورای شهر را دارد، ادامه داد: تا وقتی که در شورای شهر نماینده نداشته باشیم نمی‌توانیم مسائل خود را حل کنیم، و با توجه به اینکه تا چند روز دیگر ثبت نام از کاندیداهای شورای اسلامی شهر آغاز می‌شود و برای معرفی نامزدهای مجمع، افراد مورد نظر را معرفی کنید تا از آنها حمایت کنیم.

رئیس مجمع امور صنفی همدان اضافه کرد: با دانشگاه علمی کاربردی تفاهم نامه‌ای بسته شده که اعضای واحدهای صنفی برای گذراندن دوره‌های ضمن خدمت با هزینه کم اقدام کنند.

وی در پایان گفت: بازار در شیفت صبح روز یکشنبه به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) تعطیل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه در ایام نوروز اوضاع بازار خوب بود، اظهار داشت: مشکل پرتقال به علت مسائل کشوری بود و فقط مربوط به استان همدان نیست، در هر حال من از مردم همدان عذر می‌خواهم.

سعید سیاری افزود: در سنوات آینده با شناخت از نقاط ضعف برنامه ریزی‌های بهتری در خصوص تنظیم بازار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برخی موارد در بازار از دست بازاریان خارج است و عوامل دیگری در ایجاد مشکلات مؤثر هستند و بازاریان در تحقق شعار حماسه سیاسی و اقتصادی نقش دارند و امیدواریم بازاریان بتوانند نقش خود را خوب ایفا کنند.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول