اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کردستان خواستار شد

لزوم همگرایی دستگاه‌های فرهنگی برای جلوگیری از موازی‌کاری

رئیس حوزه هنری استان کردستان هم‌گرایی و هم‌افزایی نهادهای فرهنگی استان را لازمه جلوگیری از موازی‌کاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری خواند.

لزوم همگرایی دستگاه‌های فرهنگی برای جلوگیری از موازی‌کاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی صبح امروز در نخستین جلسه شورای بسیج هنرمندان استان که در سالن شهید فهمیده سپاه‌ بیت‌المقدس برگزار شد، اظهار کرد: اگر نهادهای فرهنگی هنری استان در زمینه اجرای برنامه‌ها همگرایی و هم‌افزایی داشته باشند، ضمن جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها، موجب اجرای برنامه‌های مطلوب و بازخورد مثبت‌تر آنها در سطح جامعه می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان و تلاش‌های گسترده آنان در راستای حذف ارزش‌های دینی و اسلامی، نیاز امروز جامعه به اجرای برنامه‌های محتوایی بیش از گذشته بوده و باید با هم‌افزایی در این حوزه گام‌های ارزشی برداشته شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان همچنین به افزایش موج تهاجمات فرهنگی دشمن در سال‌های اخیر اشاره کرد.

سرپرست اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه خواستار به تصویر کشیدن عملکرد 25 دستگاه فرهنگی استان توسط سازمان بسیج هنرمندان سپاه بیت‌المقدس شد و اظهار کرد: اعلام عملکرد دستگاه‌های فرهنگی در چهارمین سالگرد سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان ضمن تشویق دستگاه‌های فرهنگی به انجام کارهای اجرایی مانع از موازی‌کاری آنان در برنامه‌ها می‌شود.

به گفته وی، طی سال‌های اخیر برنامه‌ها و اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی در سطح استان انجام شده است اما ضعف‌هایی نیز وجود دارد که تعامل و همکاری دستگاه‌های فرهنگی موجب برطرف‌ شدن آنها می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: برای مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان در استان‌هایی همچون کردستان که مرزی هستند نیازمند کار و تلاش حماسی هستیم.

وی معرفی جایگاه حقوقی بسیج هنرمندان را ضروری دانست و افزود: بررسی عملکرد دستگاه‌های فرهنگی استان توسط سازمان بسیج هنرمندان نقش بسزایی در معرفی جایگاه اصلی این سازمان دارد.

این مسئول انجام کارهای کیفی را مهم‌ترین هدف و رسالت بسیج هنرمندان عنوان کرد و افزود: رسالت اصلی این نهاد انجام کار کیفی‌ است چرا که 25 دستگاه متولی فرهنگ در استان به اندازه کافی کار کمی انجام می‌دهند.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هنرمند و تجلیل از هنرمندان بسیجی چهارشنبه هفته ‌جاری در سینما بهمن سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/79002/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول