اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس:

منطقه ویژه اقتصادی سرخس حلقه اصلی ترانزیت شمال‌شرق کشور است

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس حلقه اصلی ترانزیت در شمال‌ شرق کشور است.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس حلقه اصلی ترانزیت شمال‌شرق کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی مروج‌الشریعه ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: مناطق آزاد براساس دو هدف واردات ارز و صادرات کالا ایجاد می‌شوند.

مروج‌الشریعه افزود: منطقه آزاد چابهار در جنوب‌شرق و منطقه ویژه اقتصادی سرخس در شمال‌شرق دو حلقه اصلی برای ترانزیت محسوب می‌شوند که باید از این امکان و فرصت، بیشتر برای توسعه مبادلات تجاری کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به امتیازات موجود در منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: در حال حاضر 71‌ منطقه ویژه و آزاد تجاری در کشور وجود دارد که هفت منطقه آزاد و بقیه مناطق ویژه هستند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس خاطرنشان کرد: با قاطعیت می‌توان گفت امتیازات و مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس نه تنها در میان 64‌ منطقه ویژه اقتصادی کشور، بلکه از مناطق برخی کشورها از جمله مالزی بالاتر است.

این مسئول یادآور شد: وجود بخشی از ریل عریض آسیای‌‌میانه به نام ریل دوستی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس از مزیت‌های این منطقه است، به طوری‌ که سرخس و ارس تنها نقاط کشور است که ریل عریض از آن عبور می‌کند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس اذعان داشت: اکنون 31‌کیلومتر ریل‌گذاری عریض کشورهای آسیای‌میانه با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس ایجاد شده است.

مروج‌الشریعه گفت: وجود فرودگاه بین‌المللی با مرز هوایی رده‌بندی و تأیید شده و امکان پرواز طی یک‌ ساعت و نیم تا یک‌ ساعت و 45 دقیقه تا دورترین نقطه در کشورهای آسیای‌ میانه از این فرودگاه به واقع مزیت‌های دیگری است که منطقه ویژه اقتصادی سرخس از آن برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: این فرودگاه می‌تواند نقش تأمین‌کننده ای برای سوخت هواپیماهای دور پرواز که از مناطق مختلفی از آسیا مانند چین و قفقاز به قصد کشورهای حوزه خلیج‌فارس و اروپا بروند و یا برعکس ایفا کند.

انتهای پیام/70002/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول