اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

قرار گرفتن در مسیر سعادت مستلزم شناخت ولی‌فقیه زمان است

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: عبودیت حق تعالی مسیر امامت و ولایت است و قرار گرفتن در مسیر سعادت مستلزم شناخت امام و ولی‌فقیه زمان است.

قرار گرفتن در مسیر سعادت مستلزم شناخت ولی‌فقیه زمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حجت‌الاسلام سید شرف‌الدین ملک‌حسینی صبح امروز در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش استان و 13 شهرستان و منطقه، جمعی از کارکنان آموزش و پرورش بویراحمد و فرهنگیان یاسوج اظهار کرد: روحانیون، مربیان و متولیان عرصه آموزش و پرورش نقش اساسی در اعتلا و ارتقای سطح فرهنگ جامعه دارند و در صورت عدم توجه به این مهم و ضعف فرهنگی شاهد بسیاری از ناهنجاری‌ها خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جامعه باید برای آموزش و پرورش و دانشگاه و عرصه‌های فرهنگی جایگاه ویژه‌ای ایجاد کند تا لازم نباشد در مقابل آسیب‌های اجتماعی هزینه کنیم.

وی تصریح کرد: همه ما در مقابل نسل‌های آینده وظیفه‌ای سنگین داریم و اصول و مبانی دین مبین اسلام راه و روش هدایت جامعه را تبیین کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به نزدیک شدن ایام دوم فاطمیه اشاره کرد و گفت: ویژگی‌های شخصیتی سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (س) بیانگر شخصی دارای نفس اکمل و الگوی پیمودن مسیر سعادت و خوشبختی و کامل شدن است.

وی افزود: خداوند متعال به رضایت و خشنودی فاطمه خشنود و به غم و اندوه ایشان غمناک است و این بیانگر وجه والا و اکمل از انسانیت است.

حجت‌الاسلام ملک‌حسنی گفت: در نظام اسلامی انسان‌های متفاوت وجود دارد و هر مرتبه‌ای نسبت به مرتبه دیگر در مکانی مشخص است و صراط و عهد هم ترسیم همین مرتبه است. بر این اساس در این نظام و در دوران غیبت، ولایت‌فقیه سکاندار حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و...جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حضور شما فرهنگیان پیوند با ولایت‌فقیه است و این پیوند بر تلاشگران این عرصه میمون و مبارک باشد. بیعت را باید به این معنا بدانیم که باید همگان در فعالیت فرهنگی برای نسل‌ها آینده تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: عبودیت حق تعالی مسیر امامت و ولایت است و قرار گرفتن در مسیر سعادت مستلزم شناخت امام و ولی‌فقیه زمان است. متولیان عرصه تعلیم و تربیت بیعت با ولایت‌فقیه و نماینده ایشان را یک اصل و وظیفه می‌دانند که در مسیر سعادت جامعه یک ضرورت است.

وی با اشاره به این‌که ما در سوره مبارکه حمد اهدنا صراط‌المستقیم را روزانه در نماز قرائت می‌کنیم و این صراط راه کسانی است که خداوند بر آن‌ها الهام کرده است گفت: این صراط شامل انبیاء، شهدا، مؤمنان اکمل و صالحان است.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: امام صادق فرموده‌اند: (سخن صراط) و در زیارت جامعه کبیره نیز به این مهم اشاره شده است.

وی با اشاره به این‌که خداوند متعال بعد از امتحانات سخت و متعدد امامت را به حضرت ابراهیم اعطا کرد، افزود: در فرموده حضرت حق عهد من به ظالمان نمی‌رسد، عهد همان امامت است و عهد، امامت ـ صراط مستقیم و صراط عبودیت همه یک مسیر هستند و عبودیت و تبعیت از حق تعالی همان صراط امامت است.

 طاهری با بیان این‌که اکمال دین به امامت است گفت: اگر بخواهیم بر صراط حق تعالی باشیم باید امامت را به‌خوبی بشناسیم و در این راستا ولایت‌فقیه یک مسئله بدیهی عقلانی است.

وی تصریح کرد: در زمان ائمه‌اطهار نمایندگان اهل فقه در ممالک مختلف وجود داشته‌اند و امروز خداوند را سپاسگزاریم که نمایندگان ولی‌فقیه در تبعیت از امام عصر که همان صراط عبودیت است جامعه در مسیر سعادت قرار گرفته است.

 طاهری گفت: این دیدار با هدف تبریک و بیعت با نماینده ولی‌فقیه در استان و انتصاب شایسته و خوشحال کننده سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی انجام شد.

انتهای پیام/82009/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول