اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته بیست و چهارم صورت گرفت

لیگ برتر آرزوی دست‌نیافتنی برای تیم‌های همدانی

در هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول (جام آزادگان) دو تیم فوتبال پاس و الوند همدان به یک تساوی و شکست خانگی رسیدند و همچنان لیگ برتر آرزوی دست‌نیافتنی برای این دو تیم خواهد بود.

لیگ برتر آرزوی دست‌نیافتنی برای تیم‌های همدانی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، الوند همدان در هفته بیست و چهارم میزبان تیم پارسه ایرانیان بود تا پس از سه هفته ناکامی طعم شیرین برد را در یک بازی خانگی بچشد.

نتایج ضعیف الوند در سه هفته گذشته باعث شده بود تا امیدهای همدانی‌ها در رسیدن به لیگ برتر کمرنگ شود و مردم همدان با وجود قرار گرفتن در ایام تعطیلات استقبال چندانی از این بازی به عمل نیاورند.

بازی در حضور بیش از 2 هزار هوادار همدانی در ورزشگاه شهدای قدس همدان با قضاوت شاهین حاج‌بابایی (داور وسط)، رحیم شاهین و سخاوت سلیمان‌نژاد (کمک‌داوران) و محسن شجاعی داور چهارم آغاز شد.

الوندی‌ها مسعود ابطحی و مصطفی مهدوی‌کیا را به علت مصدومیت در این بازی در اختیار نداشتند.

رضا طلایی‌منش سرمربی الوند نیز در این بازی محروم بود و از جایگاه ویژه بازیکنان خود را راهنمایی می‌کرد.

پارسه ایرانیان در 9 هفته گذشته لیگ دسته اول طعم تلخ شکست را نچشیده بودند همچنین در هفته بیست و سوم ابومسلم مشهد را با چهار گل با شکست بدرقه کرده و همین موضوع روحیه بازیکنان این تیم را چندین برابر کرده بود.

همچنین پارسه که همچنان خطر سقوط به لیگ دسته دوم را احساس می‌کرد برای کم شدن این خطر به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم داشت تا فاصله خود را از تیم‌های قعرنشین کمتر کند.

در سوی دیگر میدان همدانی‌ها که همچنان یکی از شانس‌های صعود به لیگ برتر از راه رسیدن به پلی‌آف بودند می‌بایست در این بازی خانگی به آب و آتش می‌زدند که سه امتیاز بازی را کسب کنند.

حساسیت‌های بالایی این بازی باعث شده بود تا فدراسیون از داوران لیگ برتری برای این دیدار استفاده کند.

با به صدا در آمدن سوت آغاز بازی توسط شاهین حاج‌بابایی برخلاف انتظار هواداران درون ورزشگاه این تیم پارسه بود که بازی سراسر هجومی را در دستور کار قرار داده بود و بازی خود را به الوند دیکته می‌کرد.

طولی نکشید تا این حملات در دقیقه 10 بازی به ثمر نشست و امیرحسین ایپکچی موفق شد با یک شوت زیبا دروازه هادی زرین‌ساعد را باز کند و ورزشگاه و نیمکت الوند را در سکوتی تلخ فرو ببرد.

با به ثمر رسیدن این گل زودهنگام یخ بازی آب شد و هواداران بازی بسیار زیباتری را شاهد شدند.

الوندی‌ها خیلی زود به خود آمدند و حملات همه‌جانبه خود را بر روی دروازه پارسه آغاز کردند با عقب کشیدن تیم پارسه مالکیت توپ و میدان را شاگردان رضا طلایی‌منش بدست گرفتند.

حملات دامنه‌دار الوند تنها سه دقیقه بعد از گل اول پارسه به ثمر نشست و حمید گلزاری‌امجد موفق شد روی ارسال هادی بلوری‌نوین با ضربه سر دروازه حمید نشاط‌جو را باز کند تا خوشحالی تیم پارسه بیشتر از سه دقیقه دوام نیاورد.

بازی هجومی دو تیم نوید به ثمر رسیدن گل‌های بیشتری را در ادامه بازی می‌داد دو تیم که به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم داشتند بی‌مهابا به دروازه یکدیگر هجوم می‌بردند و همین امر باعث شده بود هواداران بازی بسیار زیبایی را شاهد باشند.

در دقیقه 23 علی‌اصغر عاشوری که بعد از چندین ماه مصدومیت به شرایط ایده‌آل خود و بازی کامل رسیده بود موفق شد این بار نیز با پاس گل هادی بلوری گل دوم الوند را در این بازی به ثمر برساند.

با زدن این گل شیرازه تیم پارسه ایرانیان به هم ریخت و اگر بازیکنان الوند کمی هوشیار بودند می‌توانستند در این نیمه کار پارسه را تمام کنند اما بی‌دقتی بازیکنان الوند مانع از این کار شد.

احمد مومن زاده در دقیقه 26 می‌توانست با ضربه سر زیبا بازی را به تساوی بکشاند اما فوق واکنش هادی زرین‌ساعد مانع از این گل شد.

در ادامه بازی حملات جسته و گریخته دو تیم ثمری نداشت تا در نهایت بازی در نیمه اول با دو گل الوند و یک گل پارسه به پایان برسد.

در نیمه اول محسن ورزکار، حمید نشاط‌جو از پارسه و حسین کاظمی از الوند با کارت زرد جریمه شدند.

با آغاز بازی در نیمه دوم شاگردان علیرضا امامی‌فر نظم تیمی خود را دوباره به دست آورده و با تغییر سیستم بازی هجومی‌تری را به نمایش گذاشتند.

با گذشت تنها هفت دقیقه در نیمه دوم در دقیقه 52 مومن‌زاده موفق شد با یک شوت بسیار زیبا زرین‌ساعد را تسلیم خود کند و گل اول خود و تساوی پارسه را به ثمر برساند.

اما این پایان کار نبود و پارسه دست از حمله بر نداشت و در دقیقه 68 باز هم این احمد مؤمن‌زاده بود که با شوت زیبایی دیگر گل سوم پارسه را به ثمر رساند تا این تیم در خانه الوند سه بر دو پیش بیافتد.

مومن‌زاده شادی گل دوم خود را مقابل نیمکت الوند انجام داد تا با این حرکت آه از نهاد کادر فنی الوند بلند شود.

الوند که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت با به میدان فرستادن دو مهاجم سرزن خود ایمان رضایی و مهران جعفری سراسر حمله شد همچنین بازی پر اشتباه ایرج لطفی در خط دفاعی طلایی‌منش را مجبور کرد تا این بازیکن را نیز از ترکیب بیرون بکشد و آرن غازاریان را به جای وی به میدان بفرستد.

سه مهاجم بازی کردن الوند نیز دردی را از این تیم دوا نکرد تا در نهایت الوند دومین شکست خانگی را در لیگ دسته اول متحمل شود و امیدهای این تیم برای رسیدن به پلی‌آف در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ دسته اول کمرنگ و کمرنگ‌تر شود و امیدوار به سایر نتایج در بازی‌های آینده باشد.

بازیکنان الوند بعد از این باخت همگی دقایقی را بر روی زمین مسابقه و نیمکت نشستند و به موقعیت‌هایی که در طول بازی از دست دادند فکر کردند.

در نیمه دوم علی‌اصغر عاشوری، محمدابراهیم خسروی و هادی بلوری از الوند، سیدداود سیدعباسی، احمد مؤمن‌زاده، سپهر میر محمدصادق از پارسه با کارت زرد جریمه شدند.

با سایر نتایجی که در هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول گروه «الف» رقم خورد الوند تا پله چهارم جدول سقوط کرد.

گسترش فولاد تبریز با 50 امتیاز صعود خود را به لیگ برتر قطعی کرد اما تیم‌های نفت مسجد‌سلیمان با 42 امتیاز، مس سرچشمه با 41 امتیاز و الوند همدان با 39 امتیاز به ترتیب از شانس رسیدن به پلی‌آف برخوردار هستند.

همچنین پارسه ایرانیان با این سه امتیاز رکورد شکست ناپذیری خود را حفظ کرد و همچنان 10 هفته از لیگ دسته اول است که طعم تلخ شکست را نچشیده است پارسه با این سه امتیاز 27 امتیازی و در رتبه یازدهم جدول قرار گرفت و همچنان خطر سقوط به لیگ دسته دوم را حس خواهد کرد.

اما پاس دیگر تیم همدانی حاضر در لیگ دسته اول فوتبال کشور در گروه «ب» در تعطیلات عید و بعد از بازی برابر یادآوران شلمچه به علت مشکلات مالی دچار حاشیه‌هایی شده بودند و این حاشیه‌ها تا جایی پیش رفت که بازیکنان و کادر فنی این تیم دست به اعتصاب زدند.

اما قول‌های مساعدی که به این تیم داده شد نهایتا اعتصاب پاس در روز سوم فروردین شکسته شد و بازیکنان و کادر فنی این تیم تمرینات خود را از سر گرفتند.

اعلام انحلال و کناره‌گیری تیم فوتبال برق شیراز در روزهای پایانی سال 91 باعث شد تا امیدها برای پاسی‌ها زنده شود، اما باید منتظر تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون و مسئولان سازمان لیگ دسته اول ماند تا چه تصمیمی برای امتیازات این تیم که تأثیر مستقیمی در جدول رده‌بندی دارد، بگیرند.

پاس در سال 92 و در هفته بیست و چهارم به رفسنجان سفر کرده بود تا برابر مس این شهر قرار بگیرد که بازی این دو تیم پس از 90 دقیقه تلاش با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

در این هفته نتایج دور از انتظاری برای تیم‌های حاضر در گروه «ب» رقم خورد تا معادله صعود به لیگ برتر برای گروه «ب» در هفته‌های پایانی پیچیده‌تر شود.

شکست تیم راهیان کرمانشاه برابر تیم قعر جدولی و سقوط کرده یادآوران شلمچه از نتایج عجیب این هفته بود.

همچنین شکست سنگین خانگی شهرداری یاسوج برابر نیروی زمینی و شکست شهرداری تبریز برابر استقلال صنعتی خوزستان معادلات را در هفته‌های پایانی بهم ریخت.

پاس با این تک امتیاز 39 امتیازی شد و در رتبه پنجم جدول گروه «ب» باقی ماند.

برنامه هفته بیست و پنجم:

گروه اول:

یکشنبه  18 فروردین

16:15 گسترش فولاد تبریز- مس سرچشمه (بنیان دیزل تبریز)

16:15 ابومسلم خراسان- الوند همدان (ثامن الائمه مشهد)

16:15 اتکا گلستان- شهرداری اراک (شهدا گرگان)

16:15 داماش ایرانیان - ماشین سازی تبریز (صنایع دفاع)

16:15 شاهین بوشهر- نفت مسجد سلیمان (شهید بهشتی بوشهر)

16:15 استقلال اهواز- نساجی مازندران (تختی اهواز)

16:15 گل گهر سیرجان- سنگ آهن بافق (اختصاصی گل گهر)

گروه دوم:

دوشنبه 19 فروردین

16:15 پاس همدان - راهیان کرمانشاه (قدس همدان)

16:15 مس رفسنجان - شهرداری یاسوج (تختی رفسنجان)

16:15 شهرداری تبریز- یادآوران شلمچه (اختصاصی شهرداری)

16:15 نیروی زمینی - شهرداری بندرعباس (شهدا نزاجا)

16:15 سایپا شمال - استقلال خوزستان (شهدا ساری)

16:15 ملی حفاری اهواز- ایرانجوان بوشهر (اختصاصی نفت)

16:15 فولاد یزد - برق شیراز (شهید نصیری یزد)

جدول گروه اول :

1-گسترش فولاد 50 امتیاز

2-نفت مسجد سلیمان 42 امتیاز

3-مس سرچشمه 41 امتیاز

4-الوند همدان 39 امتیاز

5-گل‌گهر سیرجان 38 امتیاز

6-ابومسلم 34 امتیاز

7-نساجی مازندران 31 امتیاز

8-سنگ آهن بافق 30 امتیاز

9-اتکا گرگان 29 امتیاز

10-استقلال اهواز 28 امتیاز

11-پارسه ایرانیان 27 امتیاز

12-شاهین بوشهر 26 امتیاز

13-شهرداری اراک 21 امتیاز

14-ماشین‌سازی‌تبریز 13امتیاز

جدول گروه دوم:

1-استقلال خوزستان 45 امتیاز

2-شهرداری یاسوج 41 امتیاز

3-راهیان کرمانشاه 40 امتیاز

4-شهرداری تبریز 40 امتیاز

5-پاس همدان 39 امتیاز

6-نیروی زمینی 36 امتیاز

7-ایرانجوان بوشهر 35 امتیاز

8-شهرداری ‌بندرعباس 34 امتیاز

9-سایپا شمال 30 امتیاز

10-مس رفسنجان 29 امتیاز

11-فولاد یزد 25 امتیاز

12-حفاری اهواز 22 امتیاز

13-برق شیراز 19 امتیاز

14-یادآوران شلمچه 16 امتیاز

-------------------------------------

گزارش: محمدرضا بهرامی‌صفت

-------------------------------------

انتهای پیام/89018/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول