اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

25 فروردین‌ ماه

دانشگاه آزاد لاهیجان میزبان پیکر 2 شهید گمنام است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از مراسم خاکسپاری 2 شهید گمنام در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان در 25 فروردین‌ ماه جاری خبر داد.

دانشگاه آزاد لاهیجان میزبان پیکر 2 شهید گمنام است

رسول جلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان میزبان دو شهید گمنام می‌شود، اظهار کرد: در عملیات تفحص جدید در خاک عراق در مجموع 176 شهید از مناطق جنگی فاو، مجنون و خیبر شناسایی و به خاک جمهوری اسلامی ایران وارد شدند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع شهدای مذکور 46 شهید شناسایی شدند، تصریح کرد: این شهدا به زادگاه و خانواده‌های خود تحویل داده می‌شوند.

این مسئول 130 شهید را گمنام خواند و اضافه کرد: این تعداد شهید طبق تدابیر اندیشیده شده برای حفظ فضای معنوی جامعه در نقاط مختلف کشور خاکسپاری می‌شوند که دو نفر در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان به خاک سپرده می‌شوند.

وی با تصریح بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان سه سال می‌شود که در انتظار میزبانی خاکسپاری پیکرهای شهداست، خاطرنشان کرد: پیکر دو شهید گمنام ساعت 10 صبح روز یکشنبه 25 فروردین ‌ماه جاری از میدان پاسداران شهر لاهیجان به طرف دانشگاه آزاد اسلامی این شهر با حضور مردم و مسئولان تشییع می‌شود.

جلایی برگزاری مراسم وداع شهدای گمنام را در شب روز 24 فروردین ‌ماه در مسجد جامع لاهیجان عنوان کرد.

وی افزود: پس از خاکسپاری مراسم سوم، هفتم و چهلم شهدا توسط دانشگاهیان در محل خاکسپاری شهدا برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی دفاع مقدس گیلان سن شهدای گمنام را نوجوان و جوان ذکر کرد و گفت: طبق آزمایش‌های DNA مشخص شده که یکی از شهدا نوجوانی 16 ساله بوده که در عملیات والفجر در فاو به شهادت رسیده و دومین شهید نیز جوانی 19 ساله بوده که در عملیات خیبر در منطقه مجنون شهید شده است.

به گزارش فارس، با تصویب خاکسپاری دو شهید گمنام در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان، در مجموع 18 نقطه گیلان پیکر مطهر 90 شهید را در خود دارد.

انتهای پیام/84002/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول